9 Mayıs 2012 Çarşamba

TURUNÇ REÇELİ

Ne güzeldir turunç reçeli... Mis gibi kokusuyla süsler kahvaltı sofralarımızı...Lezzetine söylenecek söz bulamıyorummmm... Portakal reçelinide çok severim ama turunç reçelinin yeri apayrıdır bende


fatoş

  1. Turunçların kabukları  çok ince bir şekilde renelenir. Sonra kabuları yarım elma dilimi olacak şekilde kesilip soyulur.
  2. Elma dilimi şeklinde soyulan kabuları kıvırıp ipe diziyoruz.....
  3. Bundan sonraki kısım önemli...Kabukların acılığından kurtulmak için kabuları suya yatırıyoruz.
  4. Sabah akşam suyunu değiştiriyoruz....Suyun rengi açılana kadar yapıyorz bu işlemi.Ben 3 gün yaptım
  5. Turunçları suda bir taşım kaynattıktan sonra süz.
  1. 6 su bardağı içme suyunu ve 2 kilo şekeri tencerede kaynat. Turunçların kabukarını ipinden nazikçe çıkartarak kaynayan şekerli şurubun içine katın.
  2. Yaklaşık 1,5 saat kaynatın.İçine bir buçuk limonun suyunu ve bir tatlı kaşığından daha az katı yağ koyun...
  3. Reçeliniz kıvamsız gelebilir.Endişelenmeyin.Soğuyunca istediğiniz kıvama gelecektir. Afiyet olsunnn

7 yorum:

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Merhaba Fatoş, değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim, her zaman beklerim. Bu arada senin bloğun ve tariflerinde çok güzelmiş. Çok memnun oldum görüşmek üzere.

Oglak Kizlari dedi ki...

Fatoşşş,

İkinci üteteim. Gururluyum. Bi de gelir gelmez, damardan turunç aldım ohhh yemede yanında ya.

Hayırlı olsun.
Hoşgeldim.
Neşeli anne Çiğdem

BENİMDENİZİM dedi ki...

Merhaba canım.ziyaretin için teşekkürler. Evet bende hemşireyim ama Bolu Sağlık Müdürlüğünde çalışıyorum.Hastaneye gittiğimde şöyle bir bakıyorum iyiki buralarda çalışmıyorum diyorum birazda asabiyim kaldıramazdım şu yıllarda hastane pisikolojisini

BENİMDENİZİM dedi ki...

Merhaba şimdi fark ettim aramıza hoş geldin bende senin tikpiçin olacağım artık. Hangi Hastanede çalışıyorsun

Unknown dedi ki...

Merhaba Öznur, blogumu açarken kendi kendime yine yorum yoktur diye açtım...Gözlerime inanamadımmmm...Mesajları görünce çocuk gibi sevindim...Teşekkürederim..Yorumlarını beklerimmmm...

Unknown dedi ki...

Sevgili Oğlak Kızları blog sahibi arkadaşım...Sana böyle hitap etmek istemezdim ama blogunda ismini göremedim bir türlü...O kadar mutluyumki..Üüzlüyordum..Yorumsuz bbir blog sahibi olarak...Ama hata bendeymiş...Yorum yapmayanın yorumcusu mu olurmuş...Yine gel, yorumlarını beklerimmmm

Unknown dedi ki...

Merhaba BENDENİZİM, ben Paşabahçe Devlet Hastanesinde Acil bölümünde çalışıyorum.Ama bir yanlışlık olacak ben hemşire değilim.Gerçek mesleğim Anaokulu Öğretmenliği...Evlendikten sonra bırakmak zorunda kaldım.Şimdi p.d.hastanesinde Bilgi İşlem tarafındayımmm..Sıcak mesajın içimi ısıttı.Yine beklerim