5 Kasım 2012 Pazartesi

 
AMONYAKLI PASTA
Bu pastayı yemeyen pasta yedim demesin lütfen....Ben bu pastayı kaç defa yaptığımı inanın unuttum...Tadına bakan müptelası oluyor...Doğum günlerinde özel istek alan bir pastadır...MUHAKKAK deneyin.... Hiç ama hiiçççç pişman olmayacaksınız.....% 100 tutan bir tarif....Lezzeti tartışılmaz....Baş döndüren bir büyü gibi....Kilosu olan yaklaşmasın....Bir dilimle asla yetinmeyeceksiniz......En iddialı tarifimdir....

Çok ara verdim biliyorum.....Ama muhteşem bir tarifle geldim.....Bu pasta için yalvaranları bilirim...'' Fatoş ne olur amonyaklı pasta yap'' diyenler çoktur bu pasta için....İçine koyulan amonyak soda sizi korkutmasın...Hamur işlerinde kullanılan ve aktarlarda bulunan bir maddedir.  Pişerken biraz keskin kokar..Sakın korkmayın....Yerken bu kokuyu hiç hissetmiyorsunuz.....Bu pastayı yerken muhteşem duygulara kapılıyorsunuz....Ben hayatımda bu kadar lezzetli bir pasta yemedim...Yıllardır yaparım...Muhakkak deneyin diyorum.. Deneyen arkadaşlar bana yazsın.....Olur mu?


PASTA HAMURU MALZEME:
  • 1 kahve fincanı erimiş margarin (75 gr)
  • 1 kahve fincanı süt
  • 2 yumurta
  • 1 çorba kaşığı amonyak sodası ( aktarlarda satılıyor. Beyaz renkte ve çok keskin bir kokusu var. Kokusu sizi yanıltmasın. Pişerkende kokuyor. Ama inanın lezzeti çok güzel oluyor)
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • Alabildiği kadar un
KREMA MALZEMELERİ:
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 4 çorba kaşığı un
  • 4 çorba kaşağı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 litre süt
  • 3 yumurta
  • Krema piştikten sonra içine katılacak;125 gr sana yağı
PASTA HAMURUNUN YAPILIŞI:
  • Önce hamur malzemelerini karıştır.Kulak memesi kıvamındaki hamuru 4 eşit parçaya böl
  • Bu dört hamuru tek tek pasta tabağından biraz daha büyüklükte aç.
  • İster elektrikli sacda, ister fırın tepsisinde arkalı önlü pişirin



  • Çevirirken dikkat edin parçalanmasın
  • Tavsiyem en iyi elektrikli sacda oluyor. Yoksa davul fırında Pratiklik açısından da oluyor.Ama dikkat edin hemen pişiyor...
  • Sıcak fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin


  •  
     
     
     
    KREMANIN YAPILIŞI:
    • Süt hariç krema malzemelerinin hepsini bir tencereye alın
    • Üzerine yavaş yavaş sütü ekleyek.Tel çırpıcı ile açın.
    • Prüzsüz bir hal alınca sütün hepsini boşaltın
    • Ocağın üzerine koyup. Orta ateşte karıştıra karıştıra pişirin kremayı
    • Pişen krema biraz ılındıktan sonra yağı eritmeden içine koyun ve mikserle iyice çırpın.

      -Hamur kreplerin arasına hazırladığınız kremadan sürün ve her sırasına muz dilimleyip koyun....Bu işlemi hamur krepler bitene kadar tekrar edin.Artan kremayla pastanın en üstünü ve yanlarınıda sürün. Bir paket krem şantiyi üzerinde belirtilen süt miktarı ile hazırlayın ve pastanın üstüne ve yanlarına sürün....Üstünün süslemesi sizin yaratıcılığınıza kalmış..Şimdiden afiyet olsun....


      NOT: Ben hamurları biraz kalın açmışım. Siz daha ince açın... Ama inanın tat aynı tat...İster ince ,ister kalın...MUHTEŞEM......

       
       



    40 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Canım harika görünüyor ve ben bu amonyaklı pastayı çok duydum ama ne yaptım ne de yemek kısmet oldu, denenecekler arasında en kısa zamanda:)Ellerine sağlık!

    Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

    ben yorumumu yanlışlıkla bayram mesajınza yazmışım. ordan alıp buraya nasıl kopyalıcam bilemedim. nasıl duygulandığımı düşün artık:((

    Gurme Şirine dedi ki...

    ooo bu pasta benim olsun mu??
    çok güzel....
    ellerine sağlık canım...

    Nurşen Aksoy dedi ki...

    FaTOŞCUM ELLERİNE SAĞLIK,BENİMDE FAVORİ PASTALARIMDANDIR.hER SENE BİR KAÇ DEFA ÖZEL MİSAFİRLERİME YAPARIM,DEDİĞİN GİBİ ÖZEL İSTEK ALIR,HERZAMAN BU PASTA..SEVGİLER

    Didem Özkan dedi ki...

    Nefis görünüyor pastanız..
    Bende evde yapılan pastaları çok seviyorum..
    Ellerinize sağlık.

    ihlamurcum dedi ki...

    Annemin en meşhur pastasıydı, biz tüm kardeşler bayılırdık.Tek zahmeti tek tek pişmesi bence.Blogumda sırada,bakalım ne zaman yayınlayacağım.Elinize sağlık.

    Unknown dedi ki...

    Canım krepli pastalar çok leziz ve şık oluyor ellerine sağlık sevgiler...

    ZYNP dedi ki...

    ellerine sağlık canım
    harika görünüyor
    yeni tatlara açık biri değilim aslında
    amonyaklı tatları hiç tüketmedim daha önce ama tadını merak etmiyor değilim.denemek lazım.
    sevgiler....

    *mehtap dedi ki...

    benimde annem yıllar önce yapmıştı,gerçekten güzeldi ama hiç denemedim.Eline sağlık ayrıntılı tarif için,çok güzel olduğu belli,nefis görünüyor...

    Unknown dedi ki...

    Değerli mesajlarınız için teşekkürler...Arasındaki hamur krep gibi değil...Daha sert gibi oluyor...Gerçekten çok çokk şahane oluyor...Muhaqkkak deneyin arkadaşlar..

    Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

    pasta nefis, denemeye değer, sanırım hamurlar kremanın etkisi ile yumuşuyor ve daha da lezzetleniyor, yaptıktan sonra ne kadar bekletmemiz gerekir...ellerinize sağlık...

    Unknown dedi ki...

    Yaptıktan sonra buzdolabında 1-2 saat dinlenmesi yeterli..

    Unknown dedi ki...

    Ellerine sağlık canım..İlk kez böyle bir pasta tarifi görüyorum mutlaka deneyeceğim..

    NarTaneleri dedi ki...

    ya ben bu pastayi biliyorum,ama niyeyse hic yapmamisim...Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

    Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

    Kuzum sen kalın yapmışsın notta düşmüşsün ama soru uyandırdı bende ben 8ila 10 tane biliyordum kalın yapınca içi hamur olmuyomu merak ettim şimdi.
    Ellerine sağlık kalın daha pıratikmiş ince zor oluyo kırılma riskide çok:))))

    rumma dedi ki...

    Canım yapılış itibariyle madovik pastaya benzettim..Çok methetmişsin önümüzdeki ilk yaşgünü münasebetiyle yapmam lazım..:)

    Ellerine sağlık canım, sevgiler

    Unknown dedi ki...

    Bir kase lezzet, arkadaşım normalde daha ince açılıyor...Ben hep öyle yapıyorum. Aslında yine ince açmıştım ama niyeyse pişerken biraz fazla kabarttı..Ama inan hamur olmadığı gibi lezeetindede hiç bir değişiklik olmadı...Ama atabi orjinali daha ince oluyor....

    Unknown dedi ki...

    Rummacığım madovik pastaya sadece yapılışı benziyor...Bu pastanın püf noktası amonyak sodada... O olmazsa olmuyor...Sonra kremasıda çok ama çok lezzetli...Birde muz çoook yakışıyor bu pastaya..İllaki konulmalı diyorum... Teşekkürler..

    seviminaskanasi dedi ki...

    wowww çok değişik denemek lazım :) ismini garipsedim ama sen bukadar övdüysen denemek lazım sevgiler ..
    Yemek bloguma da beklerim .. http://www.seviminaskanasi.com/
    sevgiler..

    Unknown dedi ki...

    Bernacığım seni takibe aldım...Bundan sonra daha sık görüşeceğiz...

    Tarif diyarı dedi ki...

    Kendim denemedim ama bir arkadaşımda yemiştim çok lezzeti bir pasta ellerine sağlık arkadaşım

    anne eli gibi dedi ki...

    nefis bir pasta olmuş ellerine sağlık...

    Unknown dedi ki...

    çok güzel kabarmış ellerine sağlık canım sevgiler

    LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

    Fatoşçum; öyle bir anlatmışsın ki, o kötü kokulu amonyağı yanaklarından tutup sevesim geldi :)))) Canım, şaka bir yana pasta nefis görünüyor, illa ki güzeldir eminim. Ellerine sağlık..

    Adsız dedi ki...

    Excellent write-up. I absolutely love this site. Stick with it!
    My page : Oyunu

    Özgür Tatlar dedi ki...

    cok zahmetli gorunuyor .ama tadi eminim muthistir.super.

    Unknown dedi ki...

    En kısa zamanda deneyeceğim inşaAllah..
    Gece yarısı canımı fena çektirdin..
    Ellerine sağlık canım..

    Lezzet sarayı dedi ki...

    harika görünüyor ellerine sağlık...

    Sule dedi ki...

    Fatoscugum, biraz zahmetli gorunuyor ama denemek isterim ancak Kanadada amonyakli soda bulabilirmiyim bilmiyorum. Simdilik senin resimlerinle avunacagim malesef ama eminim harikadir. Ellerine saglik

    Unknown dedi ki...

    Şuleciğim gerçekten çok değerli bir tat...Hiç kaçırılacak bir tat değil....

    reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

    bloğumu yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim :)

    bu pastayı bende duydum ama hiç denemedim :) öyle bir anlatmışsın tadını merak ettim doğrusu ellerine sağlık.

    bloğunu izlemeye alıyorum , sevgilerimle...

    Adsız dedi ki...

    Amonyak koymadan yapsak olurmu veya onun yerine ne koyabilirim, yasadigim yerde bulacagimi zannetmiyorum:(

    Unknown dedi ki...

    Amonyak sodası aktarlarda satılıyor...Yurt dışında mı oturuyorsunuz.Benim tavsiyem tarife sadık kalmanız...Ben bir kez amonyaksız yaptım hiç bieşeye benzemedi...Bu tarifin olmazsa olmazıdır...Bir araştırın bakalım...Eğer bulamazsanız ben size gönderirim...Cevabınızı bekliyorum.Teşekkürler

    Unknown dedi ki...

    Amonyaklı pasta çok çok ilginç geldi bana, mutlaka deneyip haberdar ederim.
    bloğumda da yayınlarım izniniz olursa...ellerinize sağlık...

    Unknown dedi ki...

    Nihayet, amonyak sodasını aldım ve denedim...leziz bir pasta oldu...paylaşımınız için teşekkürler..

    Adsız dedi ki...

    Krema sicakmi surulecek acaba merak ettim

    Adsız dedi ki...

    Açtığımız hamurlar uzun sure duruyormu ne kadar duruyor krema sürmeden tesekkurler

    Unknown dedi ki...

    Denediğine sevindim....Yıllardır yaparım...Vazgeçilmezim..

    Unknown dedi ki...

    Kremayı önceden yapıyorum....Ilıkkken sürebilirsiniz. Hiç bekletmedim...Açıp pişirdim.. İşlem bitene kadar da aralarına kuru bez koydum yani sardım kurumasın diye

    Unknown dedi ki...

    Kremayı ılıkken sürebilirsiniz...Daha kolay sürülüyor