27 Nisan 2013 Cumartesi

PARFE

Mükemmel bir lezzet şöleni....Parfe ne güzel bişeysin sen........


 
Bugün eşimin doğum günü...Sabah kalkıp patatesli börek, parfe ve çörekotlu tuzlu yaptım....Çok sevdiğimiz Hava ablanın bahçesinde kutlama yaptık....Her sene amonyaklı pasta yapardım.Bu sene bu geleneği bozdum...İyi kide bozmuşum...Parfeyi yiyen herkse bayıldı....Değişik bir tatlı yapayım konuklarımıda memnun edeyim derseniz muhakkak yapın...Çok basit.
 
Malzeme:
  • 2 poşet kremşanti
  • 1 paket kakaolu petibör büsküvi
  • 1 paket yulaflı büsküvi
  • 1.5 su bardağı ceviz
  • 1 kase suda yumuşatılmış kuru meyve parçaları
  • 1.5 su bardağı süt. Ben biraz daha fazla koydum
  • Hindistan cevizi, tarçın
  • 1 paket bitter çikolata ( üstüne)
  • 2 adet ufak parçalara kesilmiş

Yapılışı:
  • 2 poşet toz kremşantiyi 1.5 su bardağından biraz daha fazla sütle iyice çırp...
  • İçine diğer malzemeleride atıp karıştırın.
  • Bir kalıba streç yereştirin.Karışımı içine dökün....Buzdolabında soğusun.
  • Bitter çikolatayı benmari usulu eritin.
  • Soğuyan parfenin üzerine erimiş çikolatayı dökün...Hindistan cevizi ser,n...Çilekle ve draje fındıklarla süsleyin...
 

 

8 yorum:

Didem Özkan dedi ki...

Bu ne kadar güzel bir görüntü böyle! :) Ne kadar güzel süslemişsin canım..
Ellerine sağlık, mis gibi olmuş :)

Unknown dedi ki...

Teşekkürederim hayatım...

Unknown dedi ki...

Muazzam bir görntü halnde sunmuşsun,tebrik ederim.Çnk sunum ayrı bir sanattır...
Ellerine sağlık canım

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık esıne nıce seneler pasta enfes not aldım yaza gıder bu talı

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

eşinizi kutlarım. paRTEYİ BENDE çok seviyorum. Kolay da oluyor. Ayrıca amonyaklı pastada güzel olur ama. Ahh NOSTALJİ YAŞADIM. Annem yaaprdı eskiden tek tek bisküvi açıp amonyaklı pastayı kat kat. Bisküvili pastlalar çıknca tembelleştik.
ELLERİNİZE SAĞLIK

Sevimin Aşkanası dedi ki...

Çok hoş görünüyor, ellerine sağlık , hemde çok pratik ve değerlendirmeye yönelik bir tarif..

Depresif Ayu dedi ki...

Öncelikle eşinin doğum gününü kutluyorum. Parfe süper görünüyor, ellerine sağlık.

Amonyaklı pastayı ilk defa duyup bir yaşıma daha girdim ve 44 oldum :))))

Unknown dedi ki...

Muhakkak deneyin derim....