7 Nisan 2012 Cumartesi

PÜRELİ TAVUK GÜVEÇ



İnternette gezinirken rastladım bu tarife...Çok hoşuma gitti.Fakat sonra nerden alıntı yaptığımı unuttum. Misafirleriniz için oldukça doyurucu bir lezzet ve çokta havalı... Tavsiye ederim

Malzeme:
  • 6 adet tavuk pirzola ( kuşbaşı doğranmış)
  • 1 soğan
  • 1 tane iri sarmısak
  • Çok az domates ve biber salça karışık
  • 3-4 adet yeşil sivri biber
  • 3-4 dili doğranmış salam
Püre için:
  • 4 patates
  • Süt
  • 1 yumurta
  • 1 kaşık tereyağ












Yapılışı:
  • Tavukları kasaba doğratmıştım.Onları tavaya koydum. Ağzını kapatıp kensi suyuyla kısak ateşte bir güzel pişirdim.
  • Ayrı yerde sopanı küp doğrayıp yine doğradığım yeşil biberlerle soteledim.Bu arada bu işlemi sıvı yağ ile yaptım.Yani soğan ve biberi sıvı yağda kavurdum.Az su ile açtığım salçayıda kattım bu karışıma.
  • Tavuklarla soğan ve biber karışımını birleştirip pişirdim
  • Püre için patatesleri soyup küp küp doğradım üzerini geçmeyecek şekilde su ekleyerek haşladım. Suyunu süzdürüp içine 1 yumurta, bir yemek kaşığı tereyağ az süt ekledim. Hızlı hızlı ezip karıştırdım.Sütü siz kendi damak tadınıza göre koyun .Az koyarsanız katı, biraz daha fazla koyarsanız daha akışkan yumuşak bir püre elde edersiniz.
  • Pişen tavuk sotenizi ufak güveç kaplarına payşatırın. Üzerine çok az sadece kapatmak için püre koyup Kaşar rendesi serpip, Yemeğe 10 dak kala fırına verin. Peynirler eriyene kadar fırında tutun .Sonra servis tabağı ile ikrama hazırdır...

2 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok enfes görünüyor. ellerine emeklerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Teşekkürederim...Yalnız çook doyurucu oluyor...Güveç kaplarını fazla doldurmamak gerekiyor