7 Mayıs 2016 Cumartesi

 ZEYTİN EZMELİ AÇMA
Lezzetli puf puf...Zeytin ezmeli ama yerken haşhaşlı olduğu sanılıyor...Az kafa yapıyor bu açmalar.  :)  :)



Malzeme:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1su bardağı sıvı yağ
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3 yumurta ( ıkısın sarısı üstüne)
  • un, kuru maya 1 pk.
İçine:
  • Zeytin ezmesi
Yapılışı:
  • Sıcağa yakın 1 bardak suda mayayı eritip kabarttım.Yaklaşık 15 dk. Sonra diğer bütün malzemelerle karıştırıp.Az az un ekleyerek yoğudum.Hamur biraz ele yapışan bir hamur olacak. Bir saat mayalandırdıktan sonra ufak bir kaseye sıvı yağ koydum.Devamlı ellerimi batıracağım için... ufak parçalar kopartıp elimi yağlayarak bir tatlı tababağı büyüklüğünde elimle açtım.Sonra rulo yapıp etrafında döndürdüm.Üzerine yumurta sarısı sürüp tepsidede bir yarım saat beklettim.Sonra fırına verdim.

Hiç yorum yok: