29 Temmuz 2012 Pazar

HAŞHAŞLI TATLI

HAŞHAŞLI TATLI
Övgü alan bir tariftir..


Ayyyy herkesler yapıp denemiş. Bir ben kalmışım yapmayan...Misafirlere yapıveriyim dedim. İyi ki yapmışım...Offf yedikçe yiyesi geliyor insanın içinden. Bence yapmayan varsa muhakkak yapsın diyorum...Bayanlar tarife geçiyorum.. Bu arada tatlım çook övgü aldı..Çok beğenilen bir tatlı.Duyurulur.Hemde kolay...Tam misafirlik

MALZEME:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 paket ( 90-100gr)
  • 1 kabartma tozu
  • 2.5-3 su bardağı un
Şerbet Malzemesi İçin:
  • 4 su bardağı tozşeker
  • 4 su bardağı su
  • 1 dilim limon
  • bir tutam tuz
Üst malzeme için:
  • 2 poşet krem şanti
  • 2 su bardağı süt
YAPILIŞI:
  • Şerbeti için şeker, su, tuz ve limonu karıştırıp kaynatın.10 dk kaynattım. Bir köşeye alın ve soğutun
  • Bir çukur kasede bütün malzemeleri karıştırın. Önce yumurta ve şekeri çırpın ve sonra diğer malzemeleri ekleyin.
  • Bu karışım çok fazla şahsen ben ince dilimler olsun istedim. O yüzden iki borcama döktüm. Bereketli de oldu.
  • Bu şekilde fırına verin.
  • Tatlımız pişince heryerine bıçak darbeleri yaptımki şerbetini iyi çeksin
  • Soğuk olan şerbetimizi tatlıların üzerine döküyoruz.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

çok severim ellerine sağlık,afiyetler olsun...

Nurşen Aksoy dedi ki...

MIMM Bayılırım bu tatlıya..bencede yapmıyan varsa hemen denesin,süper..görüntü nefis..ellerine sağlık..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Tatlın nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık..bu tatlıyı bir tanıdığımızda yemiştim ama hiç yapmamıştım..şimdi görünce aklıma geldi..en kısa zamanda deniyim bende..sevgiler..

nergis mevsimi dedi ki...

Ben de geçen gün yaptım,henüz yayınlamadım.Gerçekten hafif bir tatlı ama ben üzerine krem şanti koymadım.Eline sağlık.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nergisciğim kremşantide farklı bir tat veriyor. Bir de böyle dene...Gerçekten güzel...

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar yorumlarınızla beni yalnız bırakmadığınız için teşekkürederim...

Saliha dedi ki...

bend yapmıstım bı sure önce fakat tarıfı sende okuyunca fotograflamadıgımı hatırladım ee herseyımızı fotograflar olduk :)ellerıne saglık..