17 Şubat 2013 Pazar

KALPLİ KEK -SÜPRİZ KEK
SEVGİLİLER GÜNÜ KEKİ

Sevginizi göstermenin en güzel yolu...Sevdiğinize tatlı birşeyler yapmaktır. Unutmayın erkeklerin midesine giden yol midesinden geçer diye boşuna dememişler...Kaynak: Chefikanın mutfağı





Kırmızı kek malzemeleri:
  • 2 yumurta
  • 2 su bardak şeker
  • 1su  bardak sıvıyağ
  • 1 su bardağı ayran
  • 2.5 su bardağı un
  • Bir tutam tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası (Aktarlarda satılıyor)
Kakaolu kek malzemeleri:
  • 1 yumurta
  • 1.5 bardak şeker
  • 1.5 çay bardağı süt
  • 125 gr erimiş yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 portakal kabuğu rendesi
  • 2 yemek kaşığı kakao
Kırmızı kek yapılışı:
  • Önce sıvı malzemeleri sonra kuru malzemeleri karıştırın.
  • En son çay kaşığının ucuyla gıda boyasıda ekleyin
  • Kek kalıbınızı katı yağ ile yağlayın.Kek karışımını döküp pişirin
  • Pişen kekimizi soğuttuktan sonra dilim dilim kesin.
  • Bir kalp kalıbı yardımıyla her dilimden kalp kekçikler çıkartın.
  • Bu kalp kekleri uzun kek kalıbınızın ortasına sırasıyla ters çevirip yerleştirin.
Kakaolu kek yapılışı:
  • Bütün malzemeleri karıştırın.
  • Hazırladığınız kek karışımını
  • Kırmızı kalp kekleri yerleştirdiğiniz kek kalınının içine dökün.. Dikkatlice dökün...Sizinde benim gibi kalpleriniz yan dönmesin
  • 170 derecede pişirin.

11 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

aynen öyle tatlım sana katılıyorum :))
kalpli kekin harika olmuş...
ellerine sağlık...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok uğraşmışsın ama değmiş..çok güzel olmuş..sevgiler..

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Çok güzel ve değişik bir kek olmuş sade kek de de çok güzel olur diye düşünüyorum ellerine sağlık

ab-ı hayat dedi ki...

ellerine sağlık,harka olmuş.uzun süredir denemek istediğim bir lezzet...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım fatoşum hoş geldin .
resim yüklemeyi nasıl çözdün gülüm bir gün başıma gelecek o anı yaşıyacağım diye resimleri itina ile ve çok koymamaya başladım bi anlat ablana:)
Fatoşum içinde sevgi olan her şeyde varım ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Vallahi nasıl yaptım bilmiyorum.Eski resimlerden bazılarını sildim. Bazılarını ufalttım. Bir hafta sonra kendi kendine düzeldi.

Unknown dedi ki...

Hem göze hem mideye hitap eden lezzetlerden biri olmui.
Öyle güzel ki..
Seyirlik.
Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canım çok cici bir kek olmuş ellerine
sağlık sevgiler...

*mehtap dedi ki...

eline sağlık Fatoşcum..

Merinin mutfağından:) dedi ki...

kek süper olmuş bende deneyeceğim kıvırcık fatoş hanımcım bende ve iki yavrumda sizin gibi kıvırcığız efenim:)) kıvırcık olmak süperdir:) sizi takibe aldım bende sayfama bekliyorum sevgiler...

Unknown dedi ki...

Pek memnun oldum Mericiğim bende seni takibe aldım.