27 Şubat 2013 Çarşamba

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK
Vallahi miss gibi oldu..Ellerime sağlık..Tavsiyemdir..Önemli bir not...Yağını az koymayın.Yoksa kuru olur.

Kaynak: RUMMA

Malzeme:
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı süt
  • 2 yumurta sosu için, 2 yumurta sarısıda üstleri için
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 soğan
  •  1 kilo yufka,
  • 1 şişe soda
  • 100gr kıyma
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber, biraz kimyon
Yapılışı:
  • Önce bir su bardağı yeşil mercimeği haşla.
  • Ayrı bir yerde 1 adet soğanı sıvı yağda kavur.
  • Haşlanmış ve suyunu süzdürdüğünüz mercimekleride kavrulmuş soğanlara ekleyin.
  • 100 gr kavrulmuş kıymayıda ekleyin
  • İstediğiniz baharatlarıda ekleyin
  • Yufkaların arasına sürmek için sosunuzu bir kasede hazırlayın.Bunun için sıvıyağ, süt ve 2 yumurtayı çırpın .İçine biraz tuz koyun. Yufkalatrın arasına sürün. Böreğinizin şekline siz karar verin

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Artan mercimek yemeğinin suyunu süzüp denebilir diye düşünüyorum eline sağlık zaten çok beğenmişsin afiyet şeker olsun:)

Unknown dedi ki...

Canım günaydın çok sık yaparım içine hatta haşhaş eklerim nefis olur ellerine sağlık,sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

ben çok seviyorum mercimekli börekleri.çokta yakışıyor böreğe.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bende yapmıştım ama benim ev halkı mercimeks evediği için yüz vermemeişti.
Benim çok sevdiğim bir börektir.
Ellerine sağlık canım:)

tatlı sefam dedi ki...

elınıze sağlık mercımek yakışıyor yufkaya

Unknown dedi ki...

Canim afiyetler olsun ellerine saglik.

anne eli gibi dedi ki...

yeşil mercimek böreğe çok yakışıyor,eminim nefis olmuştur eline sağlık..

rumma dedi ki...

Canım aslında tarifin orjinali margarinli sıvıyağa çevirirken az olmuş olabilir..Bir dahaki sefere bol yağlı yaparız bizde..:) ellerine sağlık..

sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ASLICIĞIM hiçte kuru olmadı bence...Ama bazı insanlar bol yağlı seviyor nedense...Bir daha ki sefere sıvıyağ ve katı yağ karışık yapacağım....

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Kıyma koymuyorum ama sadece yeşil mercimek-soğan ikilisi bile yetiyor lezzete Fatoşçum. Bu haliyle lezzet katlanmıştır eminim:) Ellerine sağlık canım..

İlknur dedi ki...

Bende cok merak ediyorum. İlk firsatta deniycem insallah. Ellerine saglik canim