7 Aralık 2012 Cuma

ISPANAKLI PEYNİRLİ BAYAT EKMEK SUFLESİ
Şiddetle tavsiye edilen tarifler....

Bayat ekmeklerinizi değerlendirebileceğiniz enfes bir alternatif....Doğrusunu söylemek gerekirse bu kadar güzel olabileceğini düşünmemiştim. Ispanaklı börek gibi....Mis mis..... Bu enfes tarifi sevdiklerinize yapmayı unutmayın....Tarif Chefika' ya ait....
 

Malzeme:
  • 75 gr tereyağ ( Ben çok az kullandım.Biraz da sıvı yağ ekledim)
  • 1 soğan
  • yarım kilo ıspanak
  • 2.5 su bardağı süt
  • 8 su bardağı doğranmış bayat ekmek
  • 9 yumurta ( ben 8 tane kullandım9
  • Fesleğen ( ben kullanmadım)
  • tuz, karabiber, kırmızı biber
  • Az miktarda eski ve taze kaşar



Yapılışı:
  • Tereyağ ve sıvı yağı eritip soğanı çok iyi kremalize olana kadar kavuruyoruz. Bu işlem doğrudan yemeğimizin lezzetini etkiliyor.Yıkanamış ıspanakları ekleyip karıştırın.Tencerenin kapağını kapatıp ocağı n altını biraz kısalım.Ispanaklar kendi suyuyla pişecek.
  • Pişen ıspanakların suyunu çektirelim. Bir kenara alın.Tuzunu ve baharatını ayarla. Soğusun
  • Ayrı bir kapta sütü yumurtalarla karıştır.Tuz ve baharat ekle
  • Geniş ve büyük bir borcama kestiğiniz bayat ekmeklerden bir sıra döşe üzerine ıspanak döşe..Sonra tekrar ekmek diz.Üstüne ıspanak ve kaşar  ekle...Bu işlemi malzeme bitene kadar yap.
  • En üstünde ekmekler olsun.Hazırlamış olduğumuz.Yumurtalı süt karışımı üzerine gezdirerek dökelim.
  • ÖNEMLİ: En az 8 saat, en çok bir4 gece buzdolabında dinlenmesi lazım...Yemekten yarım saat önce çıkartıp 170-180 derecede üstü kızarana kadar pişir. Afiyet olsun

13 yorum:

Sule dedi ki...

Kolaymis. Buz dolabinda bekleme suresinin disinda. Not ettim denemek icin. Tesekkurler.

ZYNP dedi ki...

canım bunu mutlaka denicem
zaten tam bizim eve göre bir tarif
ekmekler bayatlıyor artık rondoda çekipte buzluğa atmaya yoruldum ziyan oluyor üzülüyorum ama 2 kişi olunca mutlaka kalıyor bayatlıyıp atılıyor.ellerine sağlık
iyi akşamlar

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim ben bu tarifini çok sevdim...
bu çok lezzetli birşeye benziyor...
ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım günaydın nefis görünüyor elleri
ne sağlık sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bence de harika bir lezzet olmuştur , benim damak zevkime çok uygun emeklerine sağlık fatoşcuğum....

Tarif diyarı dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım bayat ekmekleri değerlendirmek için nefis bir tarif.

kış güneşi dedi ki...

değişik bir tarif börek gibi olmuş eline sağlık

siyah kuğu dedi ki...

Pratik ve lezzetliye benziyor, ellerinize sağlık.Deneyeceğim,sevgiler.

*mehtap dedi ki...

eline sağlık,iyi bir yöntem oluyor ekmekler için,ıspanak ayrı bir tat katmıştır,nefis..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

yayınlanacak tariflerim arasında sırasını bekliyor bende de..
ve çok haklısın..
Mucize bir lezzet :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hem kolay hem lezzetli eminim..iyiki paylastin arada sirada bayat ekmek cogaldikca denerim..hem degisikte gelir bizimkilere:))

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar çoğu zaman herkese tek tek cevap veremiyorum.Kusura bakmayın....Toplu bir cevap vermek istedim...Yorum yazan herkese teşekkür ediyorum...Bu tarifi muhakkak deneyin arkadaşlar. Pişman olmayacaksınız.

Unknown dedi ki...

İADEYİ ZİYARETE GELDİM ...
BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME OLAYINA EN ÇOK KATILAN BEN BU TARİFİDE TUTTUM ELLERİNİZE SAĞLIK