1 Eylül 2012 Cumartesi

 
ZEYTİNLİ AÇMA



Herkese iyi hafta sonları diliyorum...Ben bugün kızımla evde beraberim...Temizliğe gelen bayan memleketine gidince iş başa düştü.Bir yandan temizlik yapmaya , bir yandan da Azrayla ilgilenmeye çalışıyorum.Şun an şu satırları yazarkende aslında koaförcülük oynuyoruz. Saçlarımı arap saçı gibi yaptı....Kendince saçıma modeller yaptığını zannediyor...Aslında benimde hoşuma gidiyor bu durum...Ufakken bayılırdım saçlarımla oynanmasına, sırtımın kaşınmasına, hele hele masaja .....Şimdi büyüdük annemize yaptıramıyoruz ama eşime yaptırıyorum bazen...Kızımda bizden alıştı...Akşamları sırtını kaşımadan, saçını okşatmadan uyuyamıyor...Bazen ondan önce biz uyuyoruz...Kızıyor bize..' Bak anne sıytımı tasııı, ama duymak( durmak yok demek istiyor.Arada biz uyukluyoruz)  yok! söz mü?'' diyor...
Neyse lafı çok uzattım. Gördüğünüz gibi klasik herkesin bildiği zeytinli açma...Pastaneden almaktansa canım çektiği zaman evde kendim yapıyorum...Lezzetli de oluyor.

Açma Tarifi İçin Malzemeler:

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 küp yaş maya
  • 1 yumurta (akı içerisine, sarısı üzerine)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 60 gr tereyağ (hamurların üzerine sürmek için)
  • 1 kavanoz zeytin ezmesi
  • 1 kg’a yakın un
  • 1 yemek kaşığı çörekotu ve susam karışımı


Hazırlanışı:
Yoğurma kabının içerisine mayayı ve ılık suyu koyup, mayayı eritin. Üzerine ılık sütü, sıvıyağı, yumurta akını, şekeri ve tuzu katıp karıştırın. Karışıma unu azar, azar ekleyip ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Kabın üzerini örtüp, sararak sıcak ortamda 1 saat mayalandırın. Kabaran hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayarak tezgahın üzerinde elinizle inceltin. Üzerine incecik bir tabaka tereyağ sürüp rulo yaparak, burma şeklinde kıvırıp iki ucunu birleştirin. Tepsiye aralıklı olarak sıraladığınız açmaları biraz da tepside mayalandırın. (15 dk.) Yüzeylerine yumurta sarısı sürüp, susamlı çörek otunu serpiştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında istediğiniz kızarıklığa gelene kadar pişirin. (hamurdan aldığınız büyüklüğe göre yaklaşık 22 adet)
Afiyet Olsun…

3 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

En keyifle yediğim açmadır,bayılırım..Bende genellikle evde yapıyorum..ellerinize sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Nurşen Hn. yorumlarınızla hiç yalnız bırakmıyorsunuz. Teşekkürederim.

Unknown dedi ki...

bayılırım evde yapılan açma ve poğacalara.. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..