7 Mayıs 2012 Pazartesi

KADAYIF BÖREĞİ




Bu nefismi nefis böreği hiç denediniz mi bilmem ama bir kere tadına baktıysanız vazgeçemediğiniz tarifler arasına gireceği kesin...Kızımın doğum gününde yaptım...Herkes birbirine kadayıf böreğini işaret edip '' çok güzel bir dillim daha alalım'' dedikçe benimde böyle güzel bir tarifi yapmış olmanın hazzıyla yağlarım eridi

Malzemeler

  • 300 gr tel kadayıf
  • 3 yumurta
  • 1/2 paket yağ (eritilmiş)Ben daha az kullandım
  • Dil peyniri, Jambon .Bence en güzeli pastırma
  • 1 su bardağı süt .Ben 1.5 su bardağı süt kullandım

Yapılışı
  1. Arzu ettiğiniz fırına girebilen bir borcam ya da porselen fırın kabı bir güzel yağlanır. Kadayıfın yarısı kabın alt kısmına yayılır.
  2. Süt,yağ ve yumurta ayrı bir kapta çırpılır. Tabaktaki kadayıf yufka böreğini ıslar gibi bu harcın bir kısmı ile ıslanır.
  3. Sırasıyla burger peyniri, jambon ve en üstünede dil peyniri kadayıfın üzerine düzgünce dizilir.
  4. Taze kaşar rendelenir. Geride kalan kadayıf taze kaşarlar karıştırılıp tabakta en üste dağıtılır. Kalan yumurtalı harc üzerine dökülür.
  5. Fırında 180 derecede üzeri iyice kızarana kadar yaklaşık 40-45 dakika pişirilir. Sıcak sıcak servis edilir.

2 yorum:

rumma dedi ki...

Canım en kısa zamanda deneyeceğim bugün bile olabilir..:))

ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Kesinlikle dene derim...Özellikle pastırmalısı enfes oluyor