8 Mayıs 2012 Salı

KIZIMIN
ÇİLEKLİ  DOĞUMGÜNÜ PASTASI


Yıllar önce kiracımız olan Songül Ablamızdan öğrenmiştik bu tarifi. Ogünden beri yaparız bu tarif ve her yiyen bayılır parmaklarını yer... İdda ediyorum. Süper ötesi bir lezzet. Pastane pastalarını geride bırakır lezzetiyle... Çok değişik bir pasta . Yapım aşamasıda öyle. Lütfen deneyin bu tarifimi. Pişman olmayacaksınız

NOT: Kızımın doğum gününde hazır pastaya bir dünya para verip  ziyan etmek istemedim. Çünkü özenip o şaşalı şeker hamurlu üç boyutlu pastalar yenmeyip hep ziyan olurdu..Ama Amonyaklı pastam beni  utandırmadı yine... Aynı eşsiz tadıyla  herkesi büyülemeyi başardı. Öyle ki yiyen bir ikinci dilim daha yedi. Abartmıyorum arada tadına bile bakamayan arkadaşlar olmuş. Sonradan söylediler.Çok üzüldüm...


 PASTA  HAMURU MALZEME:
  • 1 kahve fincanı erimiş margarin (75 gr)
  • 1 kahve fincanı süt
  • 2 yumurta
  • 1 çorba kaşığı amonyak sodası ( aktarlarda satılıyor. Beyaz renkte ve çok keskin bir kokusu var. Kokusu sizi yanıltmasın. Pişerkende kokuyor. Ama inanın lezzeti çok güzel oluyor)
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • Alabildiği kadar un
KREMA MALZEMELERİ:
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 4 çorba kaşığı un
  • 4 çorba kaşağı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 litre süt
  • 3 yumurta
  • Krema piştikten sonra içine katılacak;125 gr sana yağı
PASTA HAMURUNUN YAPILIŞI:
  • Önce hamur malzemelerini karıştır.Kulak memesi kıvamındaki hamuru 4 eşit parçaya böl
  • Bu dört hamuru tek tek pasta tabağından biraz daha büyüklükte aç.
  • İster elektrikli sacda, ister fırın tepsisinde arkalı önlü pişirin

  • Çevirirken dikkat edin parçalanmasın
  • Tavsiyem en iyi elektrikli sacda oluor. Pratiklik açısından
  • Sıcak fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin
KREMANIN YAPILIŞI:
  • Süt hariç krema malzemelerinin hepsini bir tencereye alın
  • Üzerine yavaş yavaş sütü ekleyek.Tel çırpıcı ile açın.
  • Prüzsüz bir hal alınca sütün hepsini boşaltın
  • Ocağın üzerine koyup. Orta ateşte karıştıra karıştıra pişirin kremayı
  • Pişen krema biraz ılındıktan sonra yağı eritmeden içine koyun ve mikserle iyice çırpın.

-Hazırladığınız 4 adet pasta tabanının birini pastayı koyacağınız kapa yerleştirin
-Üzerine hazırladığınız kremayı yayın


-Kremanın üzerinede dilimlediğiniz muzları dizin
-Bu uygulamayı pasta tabanları bitene kadar yapın
-Pastanın kenarlarını bıçakla muntazam bir şekilde kesin




5 yorum:

LaMa dedi ki...

nice guzel yillar diliyorum kiziniza
bu arada cevaplari aciklamistim :
http://lamamutfakta.blogspot.com/2012/05/kekimizin-icinde.html
kekin tarifi de burada: http://lamamutfakta.blogspot.com/2012/05/agave-hakkinda-ve-havuclu-kakaolu.html
tahminler icin tesekurler, bir sonraki etkinlikte basarilar :))

Unknown dedi ki...

Teşekkürler..Kekin tarifini merak ediyorum dğrusu...

Oglak Kizlari dedi ki...

Off diyorum.
Emeğine sağlık.

Aç anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

HEHHH... Çiğdemciğim bende ismini merak ediyordum...Bu pastayı herkese tavsiye ediyorum...Hemde şiddetle...O kadar lezzetli ki anlatamam..Tadına ilk defa bakanların gözleri yuvalarından çıkacak gibi olu genelde..Muhakkak bir ikinci dilim istenir.Bir keresinde bir arkadaşım tam 3 dilim yedi...Gerçekten tadına ben bizzat kefilim..

Gurme Şirine dedi ki...

canım geçte olsa kızının doğum gününü kutlamak istedim...
nice mutlu senelere...
iyiki doğmuş, iyiki annesisin...
Allah analı babalı büyütsün canım
kocaman sevgiler...