6 Mayıs 2016 Cuma

MUZ AROMALI ISPANAKLI PASTA
Baş döndürür, çarpıntı yapar, dikkat....




İlham perilerim sağolsun....Bir de meleklerim...Şaka yapmıyorummmmm... İnsana neşe, ilham, yaşama sevinci verirler onlar . Çok değerliler çokkkkk  :)
NOT: Tarif zevkle takip ettiğim yeturun lezzet karelerine ait.http://www.yeturlalezzetkareleri.com/2011/02/muz-aromal-spanakl-yas-pasta.html

Muz Aromalı Ispanaklı Yaş Pasta

Pandispanya için:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1/2 (yarım su bardağı) su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı kıyılmış ıspanak
  • 2 su bardağı elenmiş un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı vanilya
Krem Şanti :
  • 2 poşet krem şanti
  • 1,5 su bardağı soğuk süt
  • 1 yemek kaşığı muz aromallı toz puding
İçine:
  • Muz
Yapılışı:
  • 1 su bardağı ıspanağı,  1/2 su bardağı sıvıyağı ve suyu blendırdan geçiriyoruz. Bu karışımın 1 su bardağını alıyoruz gerisini atıyoruz.
  • Ayrı bir kapta yumurta ve şerkeri iyice çırpın.  Ayırdığınız 1 su bardağı ıspanağıda ekleyin. Vanilyayı ekle...Un ve karbonatı da ekleyin. İyice çırpın...Yağlanmış kalıba karışımı dökün ve düşük ısıda pişirin Ben 90 derece de ağır ağır pişirdim...
NOT: 90 dercede pişirmemizin sebebi kekimizin yeşilk renginin kaybolmaması için şart :)

Krem şanti:
  • 2 poşet kremşantiyi 1,5 su bardağı soğuk süt ile çrpın. İçine 1 yemek kaşığı toz muzlu puding ekleyin karıştırın..
Ben ıspanaklı kekimi büyük dikdörtgen borcama yapıp yuvarlak keleepçeli kalıbımla yuvarlak bir kek çıkarttım ortasından...Kalan kısmı üzerine kırıntı yapmak için ayırdım.

Kek tabanımın üstüne önce muz dilimledim...Üstüne krem şantiyi yaydım. En üstüne kalan kek kırıntılarını koydum...Üzerini istediğiniz gibi süsleyin.... Bir gece buzdolabında bekletin...Servis yapacağınız zaman paastayı kelepçeli kalıptan çıkartın...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: