6 Mayıs 2014 Salı

DİL PEYNİRLİ MUHTEŞEM İRMİK HELVASI

Kaçırılmayacak damak çatlatan lezzetler....



Çoookkk uzun aradan sonra herkese merhaba...İnsan bazen soluklanmak ara vermek istiyor hayata....Benim soluklanmam biraz uzun oldu ama neyse kendimi affettirmek için muhteşem bir tarifle geldim arkadaşlar...Altı üstü irmik helvası demeyin lütfen...Ben hayatımda böyle muhteşem tatta  bir helva yemedim. Yazlığa giderken tarifi yazıverip çantama atıvermiştim. Saroz' a gittiğimde hemencecik yapıverdim. Eşim ve eniştemin yediği dilimleri inanın sayamadım diğer aile bireylerinin hepsi ikinci dilimi istediler...Bir çırpıda helva bitiverdi...Piştikten sonra eklenen o dil peyniri muhteşem bir tat katıyor helvaya...Birde ben eskiden helvayı hep sütle yapardım.Sütsüz helvanın saman gibi olacağına dair bir düşüncem vardı...Ne önyargı ama! Bu muhteşem helvada hiç süt yok ve bundan sonra yapacağım hiç bir helvanın içinde de olmayacak.İrmik helvası budur arkadaş...Şiddetle tavsiyemdir...Hemen bu akşam yapın...Hiç pişman olmayacaksınız.Güvenin bana...

Malzeme:

  • 3  su bardağı irmik
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 2-3 yemek kaşığı tereyağ
  • 50 gr kadar dil peyniri
  • Vanilya
Yapılışı:
  • Önce bir kaba dil peynirinizi ince tel tel ayırın en son pişen helvanızın içine konulup hızlıca karıştırılıp içinde eriyecek.
  • Tereyağ ile irmiği güzelce rengi dönene kadar kavurdum.
  • Ayrı bir kapta şeker ve suyu karıştırıp erittim.Vanilyayı da ekledim Bir kenarda beklettim.
  • Puf noktası irmiği iyice kavurmak.bu önemli bir konu unutmayalım lütfen...
  • Kavrulan irmiklerimizin üstüne şekerli suyumuzu ekleyip devamlı karıştıralım.
  • Korkmayın sakın...''aaa bu ne biçim helva çorba gibi'' demeyin. Sabırlı olun karıştırmaya devam edin...
  • Helvanız yavaş yavaş koyulaşmaya başlayacak.
  • Kıvama gelince tel tel ayırdığınız dil peynirlerini de ekleyip hızlıca karıştırın ve kapağını kapatın.
  • Ilınınca bir borcama yayıp üstüne fındık, ceviz ya da dondurmayla servis edebilirsiniz. Bu muhteşem lezeeti yapacağınıza eminim....Yapanlar lütfen yorum yazsın...Şimdiden afiyet olsun.

7 yorum:

kış güneşi dedi ki...

hiç hayır diyemem eline sağlık çok güzel

mutfagabuyrun dedi ki...

hela nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

İrmik helvasını sütle yapanlardan biri de benim. Dil peyniri kullanmak fikri hoşuma gitti doğrusu. İlk fırsatta ben de bu şekilde deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

online mutfak dedi ki...

Siteniz çok başarılı ilgiyle takip ediyorum
Çay Makinesi
Çay Makinası
Sanayi Tipi Çay Makinası
Çay Kazanları

Zeytinli dedi ki...

Çok güzel görünüyor :)
Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
Ayrıca gfc çalışmıyor canım takibe alamıyorum seni
Sevgiler

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.

Paylaştıklarınızı okuyarak yorum yazma imkanım olmadığı için, blogger arkadaşlığımızın
unutulmaması adına ayaküstü sizleri ziyaret ederek hal-hatır sormak istedim. İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

Recep Altun
Değirmenden Mektup Var

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com