29 Ocak 2014 Çarşamba

DOMATES ÇORBASI
Evde hazırlanmış domates-kırmızı biber karışımlı konserveden yapılan misss gibi domates çorbası...Mükemmel lezzete hazır mısınız?

Yazın hazırladıgınız domates konserveleriyle misss gibi domates çorbası yapabileceğinizi biliyormuydunuz? Geçekten çok ama çok lezzetli oluyor.Muhakkak deneyin. Gerçekten tadından emin olduğum tariflerimi paylaşıyorum. Buna emin olabilirsiniz.Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun...En azından çocuğunuz varsa onlara yapın...Çocuğum 4.5 yaşında ve bir kez bile hazır çorba içirmedim....Böyle doğal güzellikler varken kendi ellerimizle sağlığımızla oynamayalım diyorum ve herkesi sevgiyle kucaklıyorum....

Malzeme:
  • Ev yapımı domates- kırmızı biber karışımlı konseve (yarım kavanoz)
  • 1.5 yemek kaşığı un
  • Çok az 1.5 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 su bardağı süt
  • Gerektiği kadarda su ilave edilecek
  • Tuz, karabiber, kekik
Yapılışı:
  • Önce1.5 yemek kaşığı unu 2 yemek kaşığı sıvı yağ ile iyice kavur.
  • Rengi dönmeye başlayınca  yarım kavanoz domates- biber konserve karşımını ekleyin.
  • Hızlıca karıştırın.2 su bardağı süt ekleyin ve karştırın.Çorbanın yoğunluğuna göre su eklersiniz...
  • Çorbanız kaynamaya başlayınca altını kısıp bir 5-10 dk daha pişirin.
  • Çorbanızı muhakkak mikserden geçirin.
  • Ayrı bir yerde az tereyağında kırmızı biber ve kekik yakıp çorbanıza ekleyin. İsterseniz karabiberde ekleyebilirsiniz. En son tuzunu ayarlayın....
NOT: Bir dilim çekirdekli tam buğday ekmeğini tost makinesinde kızarttım.Sonra küp küp kesip çorbanın üzerine sertim...Çok yakışıyor gerçekten.......İsterseniz kaşarda rendeleyebilirsiniz.İsteğinize bağlı...

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

domates e kırmızı biber bir arada harika olmuş canım.hiç düşünmemiştim.ellerine sağlık.sevgiler.

kış güneşi dedi ki...

çok severek içerim birde kaşar rendesi üzerine eline sağlık canım nefis olmuş

muko dedi ki...

merhaba en sevdikleirmdennnelinize sağlık harika görünüyor
çocuğunuza hazır çorba vermemmniz çok güzel koruyabildiğiniz kadar uzak tutmanız çok iyi :)

sevgilerr

Aner dedi ki...

Domates corbasina bayilirim :)) Harika gozukuyor
Ellerinize saglik, sevgilerimle

özlem dedi ki...

ayy olsada içsem valla bu soğukta sıcacık içimiz ısınırdı. ellerine sağlık afiyet şifa olsun.

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Cok sveerim bu corbayi, ellerinize saglik...Bayanlarin cocuklar yemek v.s konularda seviyeli paylasimlarda bulundugu bir forumumuz var, sizleri de aramizda görmek isteriz...Sevgilerimle....http://bizbize.forumieren.com/

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
www.cay-makineleri.com

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com