3 Nisan 2013 Çarşamba

ENGİNAR DOLMASI

Karaciğer dostu enginarı bol bol tüketelim....Tavsiyem bu şekilde yapılması...Aman dikkat parmaklarınızı yemeyin..Eşim çoook beğendi.


Malzeme:
  • 4-5 temizlenmiş enginar
  • 1 patates
  • 1 adet ufak havuç
  • 1 su bardağı konserve bezelye
  • Taze kaşar üzerine koymak için
  • Sebzeleri kavurmak için göz kararı sıvıyağ
Yapılışı:
Enginarları buharda haşladım. Gerekli aparatınız yoksa az suda haşlayınki lezzeti kaçmasın. Ben ıkea dan bir aparat aldım tencerenin içine koyuyorsunuz.Sebzeleriniz suya değmiyor alttaki suyla haşlanıyor. Bu arada düdüklüde dk haşladım. Hemen çıkartıp borcama dzdim soğuması için
1 patatesi ufak ufak ve küp küp doğradım. Aynı şekilde havuçlarıda doğradım.İkisinide ayrı ayrı tavalarda çok çok az sıvı yağ ile kısık ateşte kendi su ve buharıyla önce pişirdim. Ara ara karıştırın. Pişen sebzelerin kapağını açıp ateşini biraz yükselterek kavurdum.Üzerine bezelyeleride ekledim. dk da bezelyelerle kavurdum. Konserve bezelyeler zaten haşlanmış oluyor. Kavurduğunuz patates, havuç ve bezelyeleri bir kapta karıştırın. Soğusun.
Bir kaseye zeytinyağı koydum. Elimi zeytinyağına batırıp her bir enginarı nazikçe ellerimle yağladım.
Üstlerine hazırladığım sebze kavurmasını paylaştırdım. Zaten bütün mazleme pişmiş olduğu için yemek zamanı atın fırına...Isındığı zaman açın fırını her bir enginarın üzerine incecik kestiğiniz kaşarları koyun. Dikkat edin kaşarlarınızı fazla yakmayın.Sertleşebilir...Afiyet olsunDevamını Gör

16 yorum:

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor
ben cesaret edip yapamadım bir türlü
acaba yapabilir miyim korkumu yensem denicem
sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Enginarı her şekliyle severim. ellerine sağlık bende bayıldım :) sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
çok güzel görünüyor...

Gurme Şirine dedi ki...

çekilişime beklerim....

ab-ı hayat dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.

bırtutamkekik dedi ki...

mmmm...:)
benn ayıla bayıla yerim de,kuzucuklarıma sevdiremedim bir türlü canım ya..
kuşbaşı et ile,yaparsam biraz olsun tırtıklıyorlar yine de ucundan..:)
hiç yoktan iyidir değil mi.;)
öpüyorumm canım..

(¯`v´¯)
`·.¸.·´
¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
(¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯`♥♥♥

songulsenyuz dedi ki...

Ben hiç enginar pişirmedim. cesaret de edemedim ama artık eşim istiyor. çok güzel görünüyor deneyeceğim mutlaka :)))

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.harika bir görüntü sunum olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok lezetlı gornuyor

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık boylede denemek lazım

Unknown dedi ki...

Benimde deneyip beğendiğim bir tariftir,eminim nefsi olmuştur..

anne eli gibi dedi ki...

bende geçen gün yaptım bugün yayınladım,ama benimkinde kaşar peyniri yok,eminim çok yakışmıştır.eline sağlık..

özlem dedi ki...

ellerine sağlık canım neis görünüyor. enginar hiç yemedim ama senin tarii görünce denemek istiyorum. afiyet şifa olsun.

Canan Demirbağ dedi ki...

Harika gözüküyor,ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nefis gozukuyorlar ellerinize saglik..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hiç yemediğim ....çok merak ettiğim bir yemek... tarifini aldım canım ellerine sağlık sevgiler