20 Nisan 2013 Cumartesi

ÇÖREKOTLU KURABİYE
 
Lezzetine diyecek yok......Damağınıza bıraktığı lezzet gerçekten büyüleyici....Herkes tam not verdi...
 

Kızımın doğumgününü okulda kutladık...Çok güzeldi...Bu kurabiyeden yapıp götürmüştüm. Okul sahibi Nilgün Hanım bayıldı...

Malzeme:
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1çay bardağı çörekotu..Ben 3 çorba kaşığı koydum
  • 1 çay bardağı şeker...Ben 3 çorba kaşığı koydum
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • Çeyrek limon suyu
  • 1 yumurta (sarısı üstüne)
  • Kabartma tozu
  • 5 su bardağı un....Aldığı kadar eklyin bence
Yapılışı:
  • Yumurtanın sarısı ve un hariç tüm malzemeyi karıştırdım...Yağ oda sıcaklığında olduğu için elimle mıncıkladım...Sonra k.tozuyla unu ekledim.Yoğurmaya başladım.Kıvama gelene kadar azar azar un ekledim.
  • Kıvama gelen hamurdan parçalar alıp tezgahta rulo yapar gibi yuvarladım ve bıçakla verev verev kestim.Üzerine yumurta sarısı sürüp fırına sürdüm. Üstü nar gibi kızarana kadar pişirdim.

18 yorum:

Didem Özkan dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım, eminim tadı da nefistir :)
Ellerine sağlık..

Sule dedi ki...

Sahane gorunuyorlar. Pastane kurabiyesini andirdi. Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Nice yıllara diyorum öncelikle.Ellerine sağlık kurabiyelerin lezzetini biliyorum ben de çok seviyorum sevgiler..

Unknown dedi ki...

Yazdım bu kurabiyenin tarifini. Tam aradığım tarifti. Harika görünüyor, ellerine sağlık..

kış güneşi dedi ki...

Hayırlı yaşlar olsun canım harika olmuş görüntüden belli eline sağlık

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Günaydın canım. Kızının doğum ginini kutlarım .ellerinize sağlık.
Bana bıraktığınız yorum bir alttaki yarışma duyurusuna gelmiş. Bugün pazarda iyi alışverişler dilerim. sevgiler.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık bende yapmıstım cerez gıbı yenıyor

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Evet fatoşum bendede var çocuklar girip çıkıp yiyorlar buda annelerinin hoşuna gidiyor. Afiyet şifa olsun kuzuma:)))

*mehtap dedi ki...

nice mutlu yaşlara... kurabiyeler harika olmuş eline sağlık.

FATOŞ DEMİR dedi ki...

Hayatımda böyle birşey yemedim. Eşimin bloğu uzun zamandır var ve hiçbir yorum yapmadım. Ama bu kurabiyeyi yediğimde abartmıyorum beynimde daha önce hiç çalışmayan zevk hücrelerim çalıştı sanırım. Hissettiğim şeyi anlatamam. Bir kurabiye insana nasıl böyle hisler yaşatır anlamış değilim. Şimdi aynısından tekrar yapmasını istedim eşimin bakalım aynı şeyleri hissedecekmiyim yine.

Yusuf

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çöreği çok severim, her şeye yakışıyor bence, ellerine sağlık. Kızının mutlu yaşları olsun inş.
Sevgiler

Fatosca Tadlar dedi ki...

Adaş'ım güzel kızının doğum gününü kutluyorum. Sağlık ve mutlulukla geçireceği nice güzel yaşlar diliyorum prensesime:)))
Ellerine sağlık nefis görünüyor.
Çok seviyorum bu tür kurabiyeleri. Ağızda dağıla kıyır kıyır :))))
Öpüyorum çok canım,
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Muhakkak deneyin....

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Gerçekten de nefis görünüyor. Ellerine sağlık olsun. Sevgiler.

rumma dedi ki...

Bu tarif benimde favorilerim arasında ..:) Ellerin dert görmesin canım, verdiğin destek ve güzel yorumların için binlerce teşekkürler..Ben bu aralar ufaklık yüzünden çok vakit ayıramıyorum yorumlara kusuruma bakmazsın değil mi..:)

sevgiler

Unknown dedi ki...

Herkese rorumlarından dolayı teşekkürederim.
Aslıcığım ne demek..Arada sırada olsada bloğuma uğraman beni çok mutlu ediyor. Benimde 4 yaşında kızım var. ne demek istediğini çok iyi anlıyorum..Sevgiler.

suzan dedi ki...

1 paket yag kac gr?tesekkurler

Unknown dedi ki...

250 gr