14 Nisan 2013 Pazar

BROWNİ KURABİYE

Sofranızın tacı olmaya hak kazanmış bir tariftir...Bir kez tadına bakanlar hemen tarifini isteyecekler...
Kızımın doğum gününde yaptım...Blogların çoğu yapmış..Ben hep nedense tarifleri en sondan takip ediyorum..Bugüne nasipmiş.Ama iyiki de yapmışım..Herkes bayıldı..Tarifi soruldu...Bence zaman geçirmden yapın derim..Ben çok beğendim...Tabiki yapmayanlar varsa...
 
Kurabiye Hamur Malzemesi:
  • 1 adet margarin 250 gr ( Oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 1 paket kakao ( 8-9 yemek kaşığı kadar)
  • 1 vanilya ve kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Sosu:
  • 2 su bardağı soğuk süt
  • 2 su bardağı şeker
Yapılışı:
  • Katı margarini daha önceden dışarı çıkartın ki yumuşasın...
  • Un hariç bütün kurabiye hamuru malzemelerini karştır.Yumuşayan margarinide ekle...
  • Unu yavaş yavaş katarak yoğur..
  • Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un katıp yoğur.
  • Sonra elinde yuvarlak şekil ver.170 dercede yaklaşık 20-25 dk pişir.
  • Piştiğini nasıl anlarsınız...Kurabiyeler çatlıyor.Birde kurabiyenin altına bakın..Hafif bir renk değişiliği oluyor..Hemen fırından alın.
  • Ayrı bir kapta soğuk 2 bardak süt ve 2 bardak şekeri iyice çırp ve kaşık yardımıyla kurabiyelerin üzerine dök...Yarım ssat beklet...Altında biriken sütü tekrar tekrar kurabiyelerin üzerine dök.
  • Hindistan cevizine batır ve servis tabağına al....
  •  

22 yorum:

kış güneşi dedi ki...

Yeni tariflerin üzerine bende atlıyorum ki kaçırmayayım diye not aldım hemen yeri geldiğinde yapaçağım sizinde ellerinize sağlık harika bir görüntü için

*mehtap dedi ki...

benimde sık yapılacaklar listemdedir, eline sağlık..

Depresif Ayu dedi ki...

Brownie'nin kurabiye hali dimi? Ellerine sağlık, tarifi çok beğendim. En kısa sürede yapmak istiyorum :)

Rosita Vargas dedi ki...

Te ha quedado delicioso y lindo me encanta la idea,abrazos y abrazos.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık bende deneyeyım

Bak Bu Harika dedi ki...

Of of ağzım sulandı bir kaç tane kaptım gittim:)

Sevimin Aşkanası dedi ki...

Kurabiyeler müthiş canım, kızının doğum günü kutlu olsun, sevgiler..
bu arada çekilişim var haberin olsun :) katılımlarını bekliyorum..
http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

Unknown dedi ki...

Canım çok sık yaptığım bir kurabiye gerçekten nefis olur...Ellerine sağlık,sevgiler...

Sule dedi ki...

Degisik bir tarif. Bir de hindistan cevizine batirilmis. Harikadir eminim. Ellerine saglik

lila dedi ki...

Ben henüz yapmadım aslında. Madem bu kadar çok beğeniliyor ve bu kadar güzel görünüyor. O zaman mutlaka birgun yapılıp afiyetle yenilecek. Ellerine saglık.

özlem dedi ki...

ben çok severim bu lezzeti ellerine sağlık canım.

SeriousLily dedi ki...

mmmmmm nefismiş buuu, elinize sağlık:)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

ne iyi yapmışşsın afiyet şeker olsun :)

Tarifname-Seda dedi ki...

mmm enfes görünüyor!Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Benimde çoks evdiğim bir kurabiyedir,nefis olur nefiss.
Ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Şeker Tatlar Anneler Gününe Özel Kurabiye Seti Hediye Ediyor..Çekilişe katılımlarınızı bekliyoruz.Ayrıntılar.www.sekertatlar.blogspot.com

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis bir kurabiyedir,oldukça da iddialıdır..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK ARKADAŞIM NEFİS GÖZÜKÜYO

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Geçen yıl yapmıştım canım bende ama hala bloğum için yapamadım. ellerien sağlık çok güzel görünüyor. kısını kutlarım.

Unknown dedi ki...

HARİKA olmuş.ellerinizi sağalık

Fulya Süzen dedi ki...

Bizzat denediğim ve tek kelimeyle, BİTTİĞİM:)) bir şey oldu bu, ellerinize sağlık:))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Ben de beklerim:)