11 Mart 2013 Pazartesi

MARULLU TAVUK SALATASI


Size nefis mi nefis bir salata tarifi vereceğim.Eşim bayıldı.Tarif HALENZEve Tümayın mutfağı  arkadaşlarıma   ait…İkisinin tarifinden bir harman oluşturdum…Nefis oldu vallahi…Her zaman zevkle takip ettiğim arkadaşıma güzel tarifleri için teşekkürler….Muhakkak yapın derim.








Malzeme:

·         1 adet göbek salata ( ben göz kararı koydum.)

·         2 adet haşlanmış tavuk pirzola (didiklenmiş)

·         1 büyük kase doğranmış salatalık turşusu

·         1 kutu mısır konserve

·         4-5 dal yeşil soğan

·         1 yemek kaşığı şeker

·         5 yemek kaşığı tavuk suyu(ben koymayı unuttum)

·         Ufak bir limonun suyu (Azar azar dökerek ayarlayın )

·         6 yemek kaşığı yoğurt ( Ben göz kararı koydum)

·         5 yemek kaşığı mayonez (Ben daha az koydum)

·         İri iri elle kırılmış ceviz…Ben bol bol koydum.

·         Dereotu. Ben çok az koydum.Bence fazla koymayın…

·         Tuz, karabiber, kırmızı biber isteğe göre…

·         1-2 diş sarımsak ( Ben ekledim)

·         Vallahi gerisi sizin yaratıcılığınız istediğinizi koyabilirsiniz(Kapya biber, Zeytin, vs….)

Yapılışı:

·         Önce 2 tavuk pirzolayı haşlayın.Suyunu süzün ama atmayın…6 yemek kaşığı tavuk suyunu salatanız için ayırın..Gerisini çorba yapın ya da pilav yapımında kullanın….Haşlanan tavuklarınızı dişe gelir şekilde parçalayın..

·         Marulunuzu yıkayıp iyice süzülmesini bekleyin.Marulu salataya en son koyun.

·         Bütün malzemeleri karıştırın

11 yorum:

Sule dedi ki...

Cok guzel oldugundan suphe etmem cunki icerisinde yok yok :-) Ellerine saglik.

Saglıklımutfak dedi ki...

Tavugu genelde salatada pek sevmem ama bu süper duruyor. Eline sağlık canım

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

çok severim böyle salataları tavuklu ve yeşillikli, harika :)

Deniz dedi ki...

Evde salata malzemem bol, bu akşam ben de bir tavuklu salata yapayım :)

Unknown dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler...Arkadaşlar bende çok önyargılıydım ama inannın tadı süper..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bunu her an deneyebilir ve yazabilirim izninle ve linkinle Fatoşçum:) Ellerine sağlık ablacım:)

Gurme Şirine dedi ki...

Off salatalara bayilirim...
Ellerine saglik canim..........

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar. İadeyi ziyarete geldim. Ellerine sağlık canım harika görünüyor...Sevgilerimle,

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık salatalara bayılırım helede yoğurtlusu

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor salata benım için yemek demektır tek basına yeter yani:)

Alyaminahome dedi ki...

Salata ve hem de yoğurtlu nefis bir lezzet ellerinize sağlık Sevgiler