26 Mart 2013 Salı

ACIBADEM KIVAMINDA KREMŞANTİ KURABİYE

Amacım herkesin yaptığı o meşhur kremşantili kurabiyeyi yapmaktı. Tarifteki 3 su bardağı unu şuursuzca ekleyince malzeme kum gibi oldu...Tabi çağreler tükenmez diyerek 2 yumurta akını kattım malzemeye....Birde 1 çay bardağı kadar hindistan cevizi kattım..Malzeme hemen toparlandı.Kızım hamurun bir kısmını çiğ çiğ yedi.
Arkadaşlar sonuçta benim ilavelerimle BEN BULDUM kurabiyesi oldu desem yalan olmaz hani...
Bir tarifi uygularken un miktarına asla aldanmayın.Azar azar ekleyinki hamurun kıvamını tutturun. Ama ben iyiki de böyle yapmışım. Yoksa böylesine muhteşem bir kurabiye elde edemiyecektim...Görüyorsunuz iki yumurta akı nelere kadir....Kurabiye muhteşem arkadaşlar.Muhakkak deneyin....Tadına doyamıyacaksınız.İçi aynı acıbadem kıvamında..Az biraz cocostar tadında...



Malzeme:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kremşanti
  • 1.5 su bardağı ceviz (Ben koymadım.Ama koysaydım çok yakışırdı)
  • Aldığı kadar un
  • 2 yumurta akı ( Ben ekledim) tarifte yoktu
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi (Ben ekledim)tarifte yoktu
Üzerine:
  • Pudra şekeri
Yapışı:
  • Bir su bardağı sıvıyağ ve kremşantiyi  iyice karıştırın.
  • Sonra tüm malzemeyi karıştırın.
  • Bu malzemede tam tamına 3 su bardağı un var.
  • Sonra şekil verin ve doğruuuu fırına..
  • Kızarmasına izin vermeyin. Hafif pempeleşmeye başlar başlamaz fırından alın.
  • İsteğe göre üzerine pudra şekeri serpin.

31 yorum:

lila dedi ki...

Mmmmmmm. Kurabiye delisinin dayanamayacağız bir tarif bu. Ellerinize saglık. Alıyorum tarifinizi.
Bu arada bloğunuz ne kadar enerjik. Nasıl da daha önce keşfetmemisim.

Sule dedi ki...

Icinde hindistan cevizi oldukdan sonra guzel olmamasi mumkun degil diyorum ben :-) Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine salik afiyetler olsun .

anne eli gibi dedi ki...

ÇAYIMIN YANINA ALDIM BİR TANE :) ELİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYORLAR..

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık tarıfler boyle cıkıyor ıste

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

eline sağlık tatlım mmmmm nefis olmuş.:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

tarifdeki cevizide ekleseydin tam acıbadım olurdu sanırım:)
mutfakda çareler tükenmez, ellerine emeklerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim bu kurabiyeyi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim krem şantili kurabiyeyi sevgiler.

yasemin dedi ki...

severim ben böle kendiliğinden ortaya çıkan tarifleri: =) ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Gerçekten cevizide ekleseydim.Tam acıbadem kurabiyesi olurmuş...Vallahi muhakkak yapın derim.Çokk güzel..

Bak Bu Harika dedi ki...

Denemiştim ben de bir kere. Un kurabiyesine benzetmiştim.

ilhan dedi ki...

İşte ben öyle bir aksaklıkta hemen atarım çöpe. :)) İşi bilince tamiri de mümkün oluyor. Çok güzel gözüküyorlar ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

İçine 2 yumurta akı ve bol bol hindistan cevizi koyunca un kurabiyesi tadından çok uzaklaşıyor...Tadı enfes....

özlem dedi ki...

harikaaa ellerine sağlık bende dün içine krem şantili kurabiye tariine ek olarak kabuklu badem koyarak çakma kavala kurabiyesi yaptım :)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Blog sayfama yaptığınız ziyaret ve paylaştığınız değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Blog sayfanız ve mutfak ile ilgili paylaşımlarınız çok güzel. Acıbadem kıvamındaki kremşanti kurabiyeleriniz de harika ve enfes görünüyorlar. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

keyiflisofram dedi ki...

Merhaba ziyaretiniz ve güzel yorumunuza mutlu oldum,blogunuz çok hoş,ellerinize sağlık kurabiye harika görünüyor..

Unknown dedi ki...

Canim blogumda biraktigin guzel yorumlar icin cok tesekkur ederim... Seni zaten izliyordum :) Kremsantili kurabiye hic denememistim ama cok lezzetli gorunuyor. Ellerine saglik...

kış güneşi dedi ki...

Bu sizin kurabiyeniz olmuş canım eline sağlık

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Gerçekden Süper.. Bence bir post daha hazırlayınız ve direk tarife kendi verdiğiniz isimle yeni bir tarif oluşturunuz. kEYİFLE.

rumma dedi ki...

Canım biraz zor toplanan bir kurabiye avucunda sıkıp tepsiye yerleştirmen gerekiyor dağılmıyor sonrasında..Un fazla olmuş yinede 2 bardak yetiyor.

ellerine sağlık sevgiler

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

yildiz dedi ki...

Kremsantili kurabiye cok güzel oluyor gercekten de,ama bu sekilde yapilanida ayri bir güzel gözüküyor
ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

Renkli Dünyam dedi ki...

Zaten yeni lezzetler böyle denemelerle ortaya çıkmazmı,negüzel kurabiye ailesine yeni bir tarif eklendi.Ellerinize sağlık canım.Selamlar.

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,durumu iyi kurtarmışsın,mutfakta çareler bitmiyor değil mi:)Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

merhabalar Fatoş Hanım iadei ziyarete geldim :)
kurabiyeler çok güzel görünüyorlar daha önce krem şantili denemiştim bu biraz daha farklı ellerinize sağlık :)
bende sizi takipteyimm :)

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Çok güzel bir kurabiye görünümüne sahip. Eminim lezzeti de öyle. Gerçekten can çektiriyor. Elinize sağlık. Sevgiler. :)

seviminaskanasi dedi ki...

Çok güzel gorunuyor, bayıldım ellerine sağlık,
Çekilişim var beklerim sevgiler.
http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

Rosita Vargas dedi ki...

Delicioso y lindo me encanta,abrazos y abrazos.

Özgen dedi ki...

Merhaba elinize sağlık bazen ben buldumlar daha iyi sonuçlar verir sevgiler...

Cenk Taşdemir dedi ki...

Posta bayıldım benim bloğumada baklerim :)) www.cenktasdemir.com