20 Şubat 2013 Çarşamba

ÜÇ RENKLİ CİPS

Tüm malzemeleri soyup, Robolio’nun ince rende aparatını kullanarak, ince yuvarlaklar haline gelecek şekilde geçirin. Çıtır olmaları için 10 dakika buzlu suda dinlendirin. Bu işlem nişastanın dahaçabuk çözülmesini sağlar ve cipslerini gevrek yapar.
Cipslerinizi kızartmadan önce süzüp, kağıt havlu ile iyice kurulayın ve kızgın ayçiçek yağında 2 dakika kadar kızartın. Dipsos ile servis edin.Kaynak: Refikanın mutfağı Resim: Bana ait





Malzemeler (5-6 kişilik)
2 adet havuç
2 adet pancar
3 adet patates
Kızartmak için ayçiçek yağı


Dip Sos
4 çorba kaşığı yoğurdu krema kıvamına gelinceye kadar karıştırın. 1 çorba kaşığı hardalı ekleyip, karıştırmaya devam edin. 1 çorba kaşığı haşhaş tohumu ve sarı hardal tohumunu da ekleyin. 2 dal zahter kekiği ekledikten sonra 1 limonun
rendesini ve suyunu ilave edip, baharatlarla da şenlendirince sosunuz hazır olacak.
Malzemeler (4-5 kişilik)
4 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı hardal
1 çorba kaşığı haşhaş tohumu
1 çorba kaşığı sarı hardal tohumu
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
2 dal zahter kekik
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber

15 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

mmm tam benlik.ellerinize sağlık.sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık ttatlım :)
bunlar çok güzel birşeye benziyor :=)

Nurşen Aksoy dedi ki...

mIMMM,NEFİS OLMUŞŞŞ..HEPSİNİ BEN YERİM,KİMSEYE KALMAZ..

Unknown dedi ki...

Bu cipsleri görmüştüm çok hoşuma gitmişti.ellerine sağlık eminim çok güzel olmuştur:)

Unknown dedi ki...

Kızlar muhakkak yapın bu cipsleri...Çok güzel..

anne eli gibi dedi ki...

cipsi genelde sade yaparım ben güzelde bir dip sos,bu halini refika'da görmüştüm ama hiç denemedim eline sağlık canım renkli renkli pek güzel görünüyorlar..

ab-ı hayat dedi ki...

tam kızlarıma göre bir tarif,ben sadece patatesle yapıyorum ve çok seviyorlar.

ellerine sağlık...

tatlı sefam dedi ki...

değışıkmıs elıne sağlık deneyeceğım

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Havuç ve pancarı yerler mi bilemem ama patates cipsine bayılırlar bizimkiler :)) ama 3 rengi de yapmalı di mi :)
Ayrıca sos da pek çeşnili...
Teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Canım çok cici olmuş cipsler ellerine
sağlık sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Değişik seçenekler görmek harika,elinize ve fikrinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Gece gece canım fena çekti.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ellerine saglik degisik ve saglikli da..

Depresif Ayu dedi ki...

Tariflerini okurken kendimi kaptırıp gitmişim. Çok güzel, çok orijinal tariflerin var gerçekten. Ellerine sağlık Fatoş.

Görüşmek üzereee :)

PaSaSofraM dedi ki...

nefis olmuslar ellerinize saglik, evde cips yapmayi hic denemedim ama aklima yatti :)