26 Ocak 2013 Cumartesi

DENİZ KESTANESİ TATLISI

Görüntüsü gerçekten deniz kestanesine benziyor. Tadı muhteşem...Bir çok blog çoktan denemiş..Yorumlara bakıp denemeye karar verdim. İyi ki denemişim...Tarifim sevgili Rummacığıma ait...Tarifleri muhteşem...


Bu arada uzunca zamandır siteme resim ekleyemiyordum.Moralim çok bozuktu... Bu sıkıntılı anımda beni yalnız bırakmayıp destek ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler...Ne olduysa , kendiliğinden düzeliverdi....İşallah bir daha olmaz diyelim...


 

Malzeme:
  • 250 gr margarin
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz ya da fındık
  • 2 su bardağı un- ben bira daha fazla koydum
  • 2 yumurta
  • 1 vanilya, 1 kabartma tozu
  • 1 küçük paket kakao
  • Mavi haşhaş











Şerbeti:
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı şeker
Yapılışı:
  • Önce 3 su bardağı şeker ve 3 su bardağı suyu iyice karıştırıp kaynatalım...Şerbetini hazırladıktan sonra kenara kaldıralım.
  • Şimdi tatlımızın hamurunu yapalım. Katı yağı eritelim.Diğer malzemeleride ekleyeleyelim.
  • Elimizle bir miktar hamurdan alıp yuvarlayalım. Yuvarladığımız hamuru önce yumurta akına sonra mavi haşhaşa batırarak bu işlemi hamurlar bitene kadar tekrarlayalım.
  • Artık tatlılarımız fırınlanmaya hazır arkadaşlar.
  • Piştikten sonra hemen soğuk şerbeti üzerine dökelim... Afiyet olsun










20 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

benim buna benzer bir tarifim var ama kakaolu değildi,çok güzel görünüyor,birde böyle yapmalı

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis bir tat
lı olmuş sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

haşhaşın verdiği çıtırlığa bayılırım.eline sağlık canım..

Didem Özkan dedi ki...

Çok hoş görünüyorlar, eminim tadı da nefistir..
Ellerine sağlık..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hersey duzelmis sevindim:)) Ellerine saglik, sevgiler..

kış güneşi dedi ki...

bende sık görüyorum bu tarifi ve içim gidiyor şerbetli oluşu hani tatlı krizleri çektiğimiz zamanlar vardır ya işte o zaman muhakkak yapaçağım işte burayada yazıyorum harika olmuş eline sağlık canım

Fatosca Tadlar dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş :)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Rumma nın çok güzel tarifleri var zaten Bu da harika görünüyor. Emeklerine sağlık Fatoş.

Gurme Şirine dedi ki...

kız sen nerelerdesin kaç zamandır??
özledim valla...
hem seni hem tariflerini :))
ama güzel bir tarif gördüm...
yollada yiyelim :)
ellerine sağlık tatlım :)

Unknown dedi ki...

Şirinem bloguma resim ekleyemiyordum.Moralim bozuktu...

birincisin dedi ki...

Bloguna tekrar resim yükleyebilmene sevindim.Ellerine sağlık tatlı nefis.Selam ve sevgiler:)

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım

yildiz dedi ki...

Tekrar aramiza hosgeldin Fatoscugum...Harika bir tatliyla dönüs yapmissin,ellerine saglik

Banu dedi ki...

ayy inan bir an gerçek deniz kestanesi sandım:)) aman dedim tatlısını da yapmışlar:))) ellerine sağlık tatlım sevgileirimle...
Not: resim yükleme sorununu benim dediğim gibi çözdün merak ettimde...

Özgür Tatlar dedi ki...

Goruntu guzel eminim. tadida guzeldir .

Unknown dedi ki...

Banucuğum, bazı resimleri sildim.Bazılarını küçülttüm. Fakat ona rağmen yaklaşık 1 hafta değişiklik olmadı.Bir gün baktımki kendiliğinden düzelmiş. Bende bir anlam veremedim.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Harika bir lezzet,bende yeğenimin tarifiyle 2 ayrı renk haşhaşa bulamıştım.
Bak şimdi bu saatte canım çekti.
Sevgiler...

rumma dedi ki...

Canım demek denedin hemde beğendin..Çok sağolasın..İnsanın senin gibi dostları olmalı her daim..
Bu arada kalpli pastana bayıldım , maşallah..:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Sevgili Rummacığım güzel dileklerin için teşekkürederim...