7 Aralık 2012 Cuma

ZENCEFİL + LİMON + BAL

Öksürüğe bire bir....


Mucizevi bir iksir desem size! İster sulandır sıcacık çay niyetine iç.İstersen soda ile karıştır gazoz niyetine...Ne olursa olsun şifa niyetine...Sevgili arkadaşım dokuzuncu bulut' a ait bu reçete...Ben toz zencefille hemen karıştırıp birazda limon damlatıp içiriveriyordum kızıma...Ama böylesi sanki daha güzel...Buzdolabında 3 ay muhafaza edebiliyorsunuz...Ama bizimkisi yarılandı bile...


Malzeme:
  •  Yukarıda ki büyüklükte bir kavanoz
  • 1 adet limon
  • Taze zencefil












Yapılışı:
  • Kavanozun yarısına kadar bal doldurun.
  • Taze zencefilin kabuğunu soyup ince ince doğrayıp kavanoza atın.
  • En son iyice yıkadığınız 1 adet limonu dilimleyerek kavanozdaki karışıma ekleyip karıştırın.
  • Buzdolabında muhafaza edin. 3 ay dayanıyormuş...Ama eminim o kadar kalmayacaktır...Benim kavanozum yarılandı bile...
  • Ben her gün bir kaşık kızıma veriyorum. Dokucuncu bulut diyorki sıda ile karıştırıp içebilirsiniz...




1 yorum:

Katalin dedi ki...

Nagyon jól néz ki. Finom lehet a gyömbér és a citrom a mézzel.....