14 Aralık 2012 Cuma

KARNIBAHAR KÖFTESİ
Şiddetle tavsiye edilen tarifler....
Tereddütle denenmiş bir tarifin müptelası olacağımız hiç aklıma gelmezdi...Hiç köfte yemeyen kızım bile büyük bir iştahla yedi...Beni en çok bu mutlu etti...Tarifi oktay usta ve Cahide Abla' dan alıp karma bir tarif çıkarttım..Değişik köfte tarifleri arıyorsanız işte burda dostlar...Tek kelimeyle MUHTEŞEMMM...En kısa zamanda deneyin derim. Asla karnıbahar kokusu almıyorsunuz...

Malzeme:
  • Ufak bir karnıbahar
  • 2-3 sap taze yeşil soğan
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı kaşar rende ( Ben koymadım)
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 çay bardağı haşlanmış pirinç ( Ben bulgur koydum)
  • Karabiber, kırmızı biber, kimyon, biraz nane, tuz













Yapılışı:
  • Karnı baharı güzelce yıkayıp ortadaki sert kısmı çıkartıp attım...Çiçeklerini ayırıp kestim.Düdüklüde buharda pişirdim.Siz az su ile haşlayabilirsiniz.
  • Ayrı bir ufak tenceredede bulgurumu haşlayıp suyunu süzdüm.
  • Haşlanan karnıbaharı çatalla ezdim.Soğuduktan sonra fazla suyunu süzdürdüm.Ayrı bir yerde süzdürdüğüm haşlanmış bulburlarıda ekledim.İster çatalla ez ister blendırla ez.
  • Diğer bütün malzemeleri ekle..
  • Ben biraz buzdolabında dinlendirdim.15 dk.
  • Sonra az kızdırdığım sıvıyağda mücver kızartır gibi kızarttım...
İsterseniz yanına sarımsaklı yoğurtla servis edebilirsini. Şimdiden afiyet olsun dostlar...

 Enfesssssssssssssssssssss..............................





27 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım bu köfteyi çok beğendim...
mutlaka denemek istiyorum :))
ilk defa duydum....
ellerine sağlık...
hayırlı cumalar...

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık, çok severim bende karnabahar köftesini bende de daha bir değişiği var o da çok güzel oluyor...

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

nevininyemekleri dedi ki...

evdeki karnıbahara bakıyordum tarifinizi gördüm ve denemeye karar verdim. Size sonucu yazarım. Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

Didem Özkan dedi ki...

Gerçekten nefis görünüyor..
Denemek lazım :)
Ellerinize sağlık..

Allah ne verdiyse dedi ki...

degisik birtarif olmus canim
koksada severim karnabahari
denyeyim insAllah
ellerine saglik sifa ola canim
hayirli hafta sonlari diliyorum

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

karnabaharı çocukken hiç sevmezdim :) bencede çocukların rahat yiyebileceği tarzda olmuş, emeklerine sağlık...

Şeker Tadında dedi ki...

hemen deniyorum
ellerine sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık fatoşum.
gernebaharın her haline bayılırım:)

*mehtap dedi ki...

Bende denemiştim karnabahar mücveri ama seninkinde bulgurda varmış,bir daha sefere bu şekil yapıcam bende, eline sağlık Fatoşcum.

kış güneşi dedi ki...

çocuklar yesin diye böyle ilginç fikirler iyi oluyor bende bunu havuç ve patates rendeleyerek yapıyorum adınada sebzeli pizza diyoruz elinize sağlık

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Hemen deniyeceğim canım. elelrine sasğlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bendede farkli bir tarif var hic denemedigim..madem guzel oluyormus en kisa zamanda denemek lazim..ellerine saglik..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Fatoşçum; karnıbahar köftesi çok iyi fikir. Bir tek şey var, ben bunu yağzıs tavada yaparım. Biz ailecek yağda kızartma yiyemiyoruz, midemize ağır geliyor:) Ellerine sağlık..

Treat and Trick dedi ki...

Looks great and so flavorful!

Unknown dedi ki...

Canım genelde kızartması tercih edilir bizde ellerine sağlık farklı olmuş sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

Küçük oğluma bir türlü karnabaharı sevdiremedim bu tarifi deniycem inşallah bu sefer başarırım:)ellerine sağlık arkadaşım

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Cok güzel olmus denemek lazim, ellerine saglik canim...

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Karnibaharin çok çeşit tarifi de yoktur zaten.Ellerine sağlık cnm, tam mevsimi deniycem inş.

Saliş Butik Pasta dedi ki...

Mutlu yıllar

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık.

HÜZÜNLÜ KIVILCIM TİTRİYOR KALPLERDE
2012 YILIN GÖTÜRDÜKLERİ İLE
GÜLÜMSEMEMİZ ASLA DÜŞMESİN YÜZÜMÜZDEN
SADECE MUTLULUK 2013 GETİRSİN HEPİMİZE
ARKADAŞLAR......................................................

Unknown dedi ki...

Fatoş hanım siz beni unuttunuz ama ben unutmadım:) Ben de bu tarifin benzerini fırında yapıyorum ve ev halkı öyle yiyorlar, ellerine sağlık canım! Mutlu seneler:))

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba canım,

ahudemde yarışıyorum...
bloguma uğrayıp beni oyla butonuyla bana oy verirsen çok sevinirim...
şimdiden teşekkürler...

mutlu seneler...

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

bu kadar şiddetle tavsiye ediliyorsa çok güzeldir yarın deneyeceğim eminim çok yakışmıştır karnıbahar. Ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

bende yapmıştım bi ara...güzel oluyor evet..kızartma aşaması biraz yağlı oluyor ama tadı güzel oluyor..:) ellerine sağlık....

Fatosca Tadlar dedi ki...

canım benim ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)Ben de geçtiğimiz hafta denedim tarif hemen hemen benziyor :) İnanılmaz güzel bir köfte oldu. Alt komşuma da verdim anlayamamış içinde karnabahar olduğunu. Ertesi gün gittim ya bayıldım o köfteye nasıl yaptın anlat deyince içinde karnabahar olduğunu öğrendi şok oldu. Tadı enfesti dedi. Denemeyen varsa mutlaka denesin. Çoluk çocuk herkesin çok seveceği bir yemek:))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Muhteşem görünüyor.