10 Aralık 2012 Pazartesi

GALETA UNLU TATLI / KIBRIS TATLISI

                                      Şiddetle tavsiye edilen tarifler...

Rüya gibi bir tatlı...Benim gibi hala denemeyen varsa muhakak denesin derim...O kadar güzel bir tatlıki. Başdöndürücü tadına dayanamayıp bir ikinci dilim daha isteyen arkadaşlar işte tarifim...Bu tarifi çok sevdiğim, bloguna ve tariflerine hayran kaldığım sevgili RUMMA' cığıma  ait...Ama ben bazı değişiklikler yaptım....Rumma arkadaşımın blogunu tüm arkadaşlarıma tavsiye ediyorum...


Bütün blog arkadaşlar çoktan yapmışlar arşivlerinin tozlu raflarına kaldırmışlar bile...Ben hep nedense geriden geliyorum...Bunca zaman neden denemediysem artık!.... Çok şey kaybetmişim..,
Hafta sonu görümcemin gününe yaptım...Hatta o da ıspanaklı pasta yapmış...İki tane tatlı olmasına rağmen benim tatlı nerdeyse bitti.Bir iki dilim kaldı...İnanın abartmıyorum..Her yiyen ikinci dilim daha yemek isteyince tatlı bitti...Tarif istendi hemencecik verildi...


Malzeme:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • Kabartma tozu ve vanilya


Şerbeti için:
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su ( ben 2.5 su bardağı kullandım)


Kremanın tarifi bana ait
Gerekli malzeme:
  • 1 litre süt
  • 2 yumurta sarısı
  • 4 yemek kaşığı dolusu un
  • Yarım su bardağı şeker
  • Vanilya
  • Bir kutu kremşanti
Yapılışı:
  • Önce şerbeti kaynatıp bir kenara alın ve soğutun.
  • Sonra kek malzemelerini karıştırın. Biraz sulu oluyor. Korkmayın biraz bekleyin. Galeta unu şiştikten sonra biraz daha yoğunlaşacak...İstenilen kek kıvamına gelmezse bir yarım su bardağı UN ekleyin.Ben öyle yaptım.
  • Geniş bir borcama kek malzemesini dökün ve fırına sürün..160-170 derecede pişirin
  • Pişen kekimizin üzerine çatalla batıralımki şerbeti iyi çeksin..,
  • Kek fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbeti dökün...
  • Sıra geldi kremaya...Krema malzemelerini  krem şanti hariç hepsini karıştırın..Koyulaşana kadar pişirin...Ilınınca 2 kutu toz krem şantiyi kremaya ilave edin ve mikserle iyice çırpın...
  • Şerbetini iyice çeken kekimizin üzerine kremamızı dökelim....Soğuyunca buzdolabına kaldıralım...Şimdiden afiyet olsun...Bu güzel tatlıyı sevdiğiniz tüm dostlara yapın lütfen...


















20 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok seviyorum bu tatlıyı canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

bende bayılırım yemeye değer bir tarif ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

Gurme Şirine dedi ki...

tatlın harika görünüyor canım...
ellerine sağlık...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bende hic denemedim:))) Notumu aldim madem okadar tavsiye ettin bir ara deneyecegim:)) Afiyetler olsun..

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım çok sevdiğim bir tatlı onun için tabağı kaptım:))Sevgiler

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bende çok severim ve sık yaparım , ellerine sağlık Fatoş'cuğum...

*mehtap dedi ki...

herkesler yapmıştır diyorsun da ben yapmadım mesela ama öyle leziz anlatmışsın ki deniyim bende,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor.

Magia da Inês dedi ki...

º° ✿ ·.¸.•♪
Ótimo doce, amei o creme e a cobertura de coco.
Boa semana!
Beijinhos.
Brasil.
º° ✿✿

MAZES dedi ki...

bu tatlı kendini gösteriyoru zaten,ellerine sağılık canım.

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Ben de denemedim bu tatlıyı, ama çok güzel görünüyor, ellerine sağlık :)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Merhaba
bu tatlıya bayılıyorum gerçekten .Eline sağlık
sevgiler

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bir ben kaldım sanırım denemeyen ilk gelen misafirlerime hemencecik yapıyorum inş.Nefis görünüyor eline saglık.

Selamlar.

Özgür Tatlar dedi ki...

ellerinize saglik.goruntu cok guzel.

rumma dedi ki...

Canım çok sevindim ,mutlu oldum beğenip paylaşmana..:)

Nefis bir görüntü , ellerine sağlık..

sevgilerimi bıraktım..

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

Yaa hic duymadim AMA Ben amerikada olmanin zararlari.;)) neyse Allahtan blog lar var.denigcem ins..

Narince dedi ki...

Bence de harika bir tatlı, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Herkese yorumlarından dolayı teşekkürederim.

Miniklerimşe mutfakta: Demek Amerikadasın...Bu tatlıyı muhakkak koy arkadaşım..

Rummacığım,herzamana ki gibi tarifin yine muhteşem oldu...

Unknown dedi ki...

Fatoş hanım Merhaba
Star tv soframiz programı yapimcisiyım.
Size ulasmaya çalışıyorum ama mail adresiniz de bir problem var sanırım...

Unknown dedi ki...

mail adresim demirfatos@hotmail.com