27 Ağustos 2012 Pazartesi

GOFLETLİ KEK
HEY HERKES BURAYA KOŞSUN...SÜRPRİZLİ KEK YAPMAYA NE DERSİNİZ....
Bayanlar biliyorum epeydir ortalıklarda yoktum. Kendimi güzel bir tarifle affettireyim dedim.. Küçük bıdıkların bayılacağı aynı zamanda biz yetişkinlerinde kapış kapış yapıp yiyeceği bir kek tarifi vermek istiyorum size... Ben parçalamadan bütün bütün koydum siz tarife uyup parçalayarak koyun... Ben kekimi yaptıktan sonra hep buzdolabında saklarım...Söylememe gerek yok sanırım kekler genelde dinlenince daha çok lezzetlenir...Bir gün sonra yemenizi tavsiye ederim...Ben çilekli gofletle de denemeyi düşünüyorum.... Tarifin asıl kaynağını merak edenler buraya TIK lütfen... Aynen tarifi ordan aktarıyorum...
MALZEME:

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şekeri ya da pudra şekeri
1 su bardağı süt
yarım su bardağı ayçiçek yağı
1 paket vanilya
1,5 paket kabartma tozu
3 su bardağı elenmiş un
üzeri için; 7 - 8 adet sade gofret
ve 1,5 çay bardağı kuru üzüm ( Ben üzüm koymadım )

YAPILIŞI:

3 tane yumurtamız vardı, bunların sarılarını ve beyazlarını birbirinden ayırıyoruz
sonra birleştireceğiz, korkmayın; hiç bir malzeme ziyan olmaz
kekimizin daha çok kabarmasını istediğimiz için, bu yöntemle yapıyoruz
evet şimdi beyazların üzerine; 1 su bardağı şekerimiz var
bunu ilave ediyoruz
biz pudra şekeri kullandık, arzu eden toz şeker de kullanabilir
şimdi köpürtüyoruz
gördüğünüz gibi bembeyaz krema haline geldi
üzerine yarım su bardağı ayçiçek yağımız var onu ilave ediyoruz
1 su bardağı sütümüz var, ilave ediyoruz
çok kısa süre karıştırıyoruz
az önce ayırdığımız sarılar var
çok az tuz ilave ediyoruz, etmeyede bilirsiniz
biz kolay parçalanmasını istediğimiz için tuz ilave ettik ve çırpıyoruz
yumurta akı ve pudra şekeri karışımının üzerine ekliyoruz
göreceksiniz bu yöntemle kekimiz çok güzel kabaracak
çok kısa süre daha karıştırıyoruz
3 su bardağı unumuzu eliyoruz, elemiştik ama bir daha eleyelim
ne kadar çok elersek, o kadar çok kekimiz kabarır
biliyorsunuz, kekin kabarık olması çok önemli
ikinci bardağımız
ve üçüncü bardağımız
üçüncü bardağımızı elerken, 1,5 paket kabartma tozumuz var...
1 paket vanilyamız var bunu da ilave ediyoruz
bu şekilde eleme işlemini de tamamladık
ve karıştırıyoruz
arzu ettiğimiz kıvamda bir kek harcı elde ettik
farkındaysanız biraz koyu kıvamda oldu
bunun nedenini az sonra açıklayacağım
gofretlerimizi kırdık bu şekilde göstereyim size
biliyorsunuz kek harcını yaparken, hep aynı istikamette karıştırmamız gerekli
bunu da bu arada hatırlatayım
bize bu büyüklükte bir kek kalıbı gerekiyor, bunu yağladık
kek harcımızın yarısını kalıba boşaltıyoruz
bakın çok güzel kıvamlı
bu kadar yeterli
hazırladığımız gofretleri...



harcın yarısına yerleştiriyoruz
bu gofretler pişince hiç farkedilmeyecek ama lezzetini bırakacak
miktarını çoğaltabilirsiniz ya da eksiltebilirsiniz
görülebiliyormu? şu şekilde göstereyim
1,5 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzümümüz var
bunu da gofretlerin üzerine serpiyoruz
kek tariflerimizde genelde 1,5 su bardağı şeker kullanıyorduk
gofret tatlı bir malzeme olduğu için, bu tarifte 1 su bardağı şeker kullandık
bu arada üzümlerimizi de yıkadık, onu da belirtelim
bu şekilde görüldü herhalde
kalan harcımızı da malzememizi sıyırmadan, dikkatli bir şekilde üzerine döküyoruz
bu şekilde kekimizi tamamladık
şimdi 170 derece önceden ısıttığımız fırında...
yaklaşık 55 - 60 dakika pişireceğiz
ama yine de ilk 25 dakika açmamak üzere kontrolu elden bırakmayalım
kekimiz çok güzel kabardı, biraz sıcak
çevirmesi zor olabilir
tabağı üzerine kapatıyoruz ve ters çeviriyoruz
evet gördüğünüz gibi çok güzel kabardı
ve kalıptan çok güzel çıktı
yanlız biraz beklerseniz, soğuduktan sonra çıkartırsanız daha kolay çıkar
AFİYET OLSUN!...

11 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

sürprizli kek tarifimi ilgimi çekti...
ellerine sağlık canım...
benim içinde 1 dilim ye...
sevgiler...

ilhan dedi ki...

Elinize sağlık çok değişik bir kek olmuş. Görüntüsü de muhteşem.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Fatoşcum çok orjinal bir kek olmuş,ellerine sağlık...çocuklar için hakikaten süpriz...gofretler yumuşuyormu çok merak ettim..sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım...nefis görünüyor..sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyyy.süper olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nurşen hanımcığım gofletleri parçalayarak koyarsanız belli olmuyor ve yumuşuyor ama hamur gibi de olmuyor...Güzel bir lezzet katıyor.Ben kakaolu kullandım..

Unknown dedi ki...

Gurma Şirne, ilhan Bey, Nurşen Hn.,
Fatoş Hn.,mutfağa buyrun adlı blog arkadaşlarım YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...

Unknown dedi ki...

fatoşcum çok değişik çok güzel bir kek tarifiymiş .. ellerine sağlık canım ..çilekliside eminim çok lezzetli olur:)

Unknown dedi ki...

Sevilciğim doğru söylüyorsun çilekte süper olur..Şimdi düşünüyorumda başka neler olabilir?

nergis mevsimi dedi ki...

İlginç,ikisini bir arada hiç düşünmemiştim.Eline sağlık.

Fulya Süzen dedi ki...

Sürprizi olan bir kek, süper ellerinize sağlık:))
ben de beklerim sizi:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com