25 Temmuz 2012 Çarşamba

LAZANYAMTIRAK GÜLLAÇ
                         LAZANYANIN GÜLLAÇLA AŞKI
Güllaçtan neler yapılır?

 Annemde ki ışıklandırma lıoş olduğundan fotoğraflar iyi çıkmadı...

 
Güllaçı genelde tatlı yapımında kullanırız.Refika Birgül güllaçı yufka niyetine kullanmış ve tavukla buluşturmuş. O kadar çok methetmişki tarifi, muhakkak denemeliyim dedim...İftara yetiştirdim. Bu güzel yemeği anneme götürdüm.Beraber güzel bir iftar yemeği yedik. Sadece bu yemek yendi desem inanır mısınız? Yanında buz gibi bir cola....Miisss gibi oldu vallahi...Tariftetavuk kıyması kullanılmış. Ben bir daha ki sefere tavuğu et sote şeklinde ekleyeceğim... Birde kavurmalı deneyeceğim...Eminim süper olur....Şimdiden heyecanlandım..Yaşasın....Böyle güzel tarifleri keşfettikçe çocuk gibi seviniyorum

Sos Malzemesi:
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 5 diş sarımsak (3 diş kullandım)
  • 4 iri domates ( 3 adet ufak domates kullandım)
  • 2 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1.5 su bardağı su
  • 7-8 dalın yaprakları nane (3-4 yaprak koydum)
  • Kekik
  • 2 çorba kaşığı beyaz üzüm sirkesi
  • 1 çay kaşığı yeni çekilmiş karabiber
Tavuk Harcı için:
  • 4 parça tavuk but kıyma ( ben 200-300 gr ' nı kullandım.Orta boy bir borcama  bol bol yetti)
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası ve biber salçası
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kuru nane v e kekik
  • 1 tatlı kaşığı zerdeçal ( isteğe bağlı)
  • 1.5 soğan ( yarım soğan kullandım)
  • 2 yeşil sivri biber
Ayrıca:
  • 10 adet güllaç
Yapılışı:
  • Sos malzemelerini tavada buluşturup soteliyoruz. Domatesleri rendelemiş Refika ama ben minik minik doğradım.Sos malzemeler kavrulduktan sonra 1.5 su bardağı suyu ekleyip tuzunu ayarlayın. Bir taşım kaynadıktan sonra altını kapatın
  • Kıymayı bir kaba alın.Soğanı minik minik doğrayıp ekle.Domates ve biber salçasını ekle.Baharatları ekle.İyice yoğur
  • Ayrı bir tavada 2 yemek kaşığı zeytin yağında 2 adet yeşil biberi ufak ufak doğrayıp soteleyin. .İyice kavurduktan sonra kıymayı ilave edin..
  • Tavuk kıymayı ekledikten sonra bir spatulayla devamlı karıştırıp. Yapışan kıymaları bölmelisiniz. İyice ğiştiğinden emin olun
  • Orta büyüklükteki bir borcamı yağla.Toplam 10 adet güllacımızı borcam boyutunda kes...Ara kenarlarını da kullanbilirsin.
  • Borcama bir güllaç yaprağını yerleştir. Üzerine ılık domates sosundan gezdir. Sonra 2. güllaç yaprağını yerleştir. 6 kata kadar bu işlemi yap.
  • Altıncı katta hazırladığımız tavuklu kıymamızı ilave edip güllacımızın heryerine dağıt.
  • Diğer güllaç yapraklarınıda aynı şekilde soslayarak üzerine kapat.
  • 200 drece pişir. Üzeri kıtırlaşmaya başladığında olmuş demektir. Servis yapacağınız zaman üzerine kaşar rende serpin ve 5-10 dk fırınlayın.
  • Afiyet olsun....

9 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

değişik güzel bir fikir,mutlaka denemli,ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok farklı bir tarif canım.nefis görünyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

fatoşcum çok güzel bir tarif ..nefis görünüyor ellerine sağlık ..en kısa zamanda denemeli..sevgiler..

Tarif diyarı dedi ki...

farklı bir tarif ilk fırsatta deniycem ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

anne eli, tarif diyarı, Sevil Aslan, mutfağa buyrun bog sahibi arkadaşlarım yorumlarınız için teşekkürler...

ilhan dedi ki...

Çok değişik olmuş. Hem de güllacın piyasada olduğu ramazan ayında. Aynen not ettim. Yalnız tavuk kıyması sevmediğimden başka cir malzeme kullanacağım. Ellerinize sağlık.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Bence dememeye değer değişik bir lezzet olmuş .Ellerine sağlık canım.Hayırlı Ramazanlar...

Unknown dedi ki...

İlhan Bey, tavuk kıymaıda güzel oldu. Am ben içine et sote yada hazır kavurma yakışı diye düşünüyorum

Adsız dedi ki...

Güllacın tuzlu tariflerde kullanıldığını ben de geçenlerde gördüm ve neden olmasın dedim. Hoş bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.