7 Haziran 2012 Perşembe

ÖDÜL TAVUĞU


Renklerin büyüsüne inanır mısınız? Ben inanırım... Hele de o renkler mutfağımıza şenlik havasında giriyorsa ne ala , değme keyfime...Ben semt pazarlarını çok severim.Hiç birşey almayacak olsam bile  ayaklarım beni o  renk cümbüşünün içine sürükler... Pazar çıkışında bir bakmışım elim kolum dolu...
Herşeyin en tazesi en güzeli pazarda....Ya o pazarcıların samimiyeti...Size bir ip ucu...Güzel kaliteli sebze meyve satan bir yer belirleyin ve alışverişinizi hep ordan yapın...Öyle bir ilgi, sevgi, saygı... O biçim yani.... Öyleki sizin için özel seçilir sebzeler, meyveler....Bu da insanın yüzünde kocaman bir gülümseme yaratıyor...Pazarcı devamlı ona gelen müşterinin hazına doyuyor, halkta gördüğü ilgiden memnun kalıyor....Böylede olması gerekmez mi
Neyse çenem düştü. Bomba gibi tariflerle geldim size...Önce ödül tavuğumun tarifini vereceğim.Bu bir REfika tarifidir. Fakat eksik bazı malzemelerden dolayı o kadar değiştirdimki... Fatoşun tavuk yemeği oldu..Eşimden tam not aldım..Sildi süpürdü tabağı.. Denemeniz dileğiyle...



Malzeme:
  • 2 adet yeşil, 2 adet kırmızı biber
  • 2 bütün sarımsak, 2 ezilmiş sarımsak
  • Soya sosu 4-5 yemek kaşığı
  • 3 yemek kaşığı bal
  • 2 adet tavuk göğsü
  • Kırmızı pancar( ben koymadım )
  • 1 adet mandalina suyu (Ben 1 portakalın suyunu sıktım)
  • Ceviz büyüklüğünde zencefil rende( tozuda olur)
  • Zeytinyağı
Benim ekstra ilave ettiklerim
  • Kuru 2 tane siyah erik
  • 2 tane karanfil
Yapılışı:
  • Önceden tavuklarınızı et sote doğrayın
  • 4-5 yemek kaşığı soya sosu ve 3 yemek kaşığı balı karıştırıp.Tavukarınızın üzerine döküp iyice karıştırın.Aslında birkaç sasat dinlense daha lezzetli olur.
  • Önce az zeytin yağ ile yeşil ve kırmızı biberleri şerit şerit kesip kavurun..
  • 2 diş sarımsağı bütün olarak atın içine...Ardından ezdiğiniz sarımsağı atın ve kavurun
  • Kenarda beklettiğiniz tavukları sote ettiğiniz biberlere ekleyin
  • Önce yüksek ateşte hızlı hızlı çevirin.Sonra altını kısıp kapağını kapatın.
  • Minik minik kestiğiniz erikleride ekleyin.
  • En son bir portakalın suyunu da ekleyin.Ağzını kapatın.Ara sıra pişip pişmediğini kontrol edin.
  • Unutmadan zencefilizi rendeleyin içine.Biraz kırmızı biber ve kekikte attım içine...
  • Pişince üzerine dövüp toz haline getirdiğim karanfili de ekleyip karıştırdım
  • Afiyet olsun

1 yorum:

Unknown dedi ki...

goruntusunden tabagın silinip süpürüleceği belli:))çok güzel görünüyor..zencefil kullanırım tavuklarda ama karanfılı hiç denemedim canım..birdahakine senin tarifini deniyim:)ellerine sağlık..